اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

20 وقف قرآنی در سمنان ثبت شد

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: طی یک سال گذشته، 20 وقف جدید با نیت‌های قرآنی به همت واقفان خیراندیش در این استان به ثبت رسید.

20 وقف قرآنی در سمنان ثبت شد

حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: یکی از اقدامات ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های استان سمنان در حوزه قرآنی، برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات و شناسایی نخبگان قرآنی هر یک از شهرستان‌ها و اعزام به مرحله استانی است.

وی افزود: پس از معرفی برترین‌های شهرستانی، نسبت به برنامه‌ریزی برای برگزاری مرحله استانی مسابقات اقدام شد و نفرات برتر استان جهت اعزام به مرحله کشوری شناسایی و به مسابقات کشوری اعزام شدند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: از نفرات و گروه‌های برتر استان که به مرحله کشوری اعزام شدند، گروه همسرایی خواهران فدک الزهرا (س) موفق به کسب رتبه قابل‌تقدیر در مرحله کشوری شد و نماینده استان سمنان با طی مرحله مقدماتی، مجوز حضور در مرحله کشوری را به دست آورد.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی قرآنی مختلف اشاره کرد و افزود: دوره آموزش نفرات برتر راه استان به مسابقات کشوری، دوره‌های ارتقای داوری استان، دوره تربیت مربی حفظ، دوره‌های آموزشی کار با کودک برای مربیان و حافظان قرآن و برگزاری دوره آموزش قرآن به کودکان توسط استاد علی‌زاده بخشی از دوره‌های آموزشی برگزارشده جهت ارتقای سطح کیفی قرآنیان استان بود.

عرفانی تصریح کرد: در راستای افزایش سطح کیفی اجرای طرح حفظ در استان سمنان، نسبت به افتتاح مرکز آموزش مجازی و ستاد حفظ استان در شهرستان سمنان و افتتاح ستاد حفظ قرآن در شهرستان دامغان طی یک سال گذشته اقدام شده است.

وی تشکیل مجمع داوران استان و شهرستان‌ها را یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده در سال گذشته عنوان کرد و گفت: با دوره‌های آموزشی برگزارشده، چند تن از داوران استانی توسط سازمان اوقاف به‌عنوان داوران کشوری انتخاب‌شده و در برخی از مسابقات به قضاوت پرداختند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: کمیته انضباطی و فنی داوران و مسابقات قرآن استان با حضور داوران و پیشکسوتان استان در مسابقات استانی سال جاری تشکیل شد.

نظارت و داوری در برگزاری مسابقات استانی جهاد کشاورزی، داوری مسابقات آموزش‌ و پرورش، همکاری در برگزاری مسابقات و تأمین داوران برخی از ارگان‌ها، برگزاری کمیته تخصصی نظارت و انضباطی داوران، مشارکت در برگزاری مسابقات قرآن حراست‌های استان از دیگر اقداماتی بود که عرفانی به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/74030/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول