اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کاهش تلفات رانندگی در مسیرهای کشور/ بیش از 200 واژگونی طی روزهای اخیر

فرمانده پلیس راه کشور از کاهش تلفات رانندگی در راه‌ها خبر داد و گفت: بیش از 200 مورد واژگونی در چند روز اخیر از محورهای ارتباطی کشور گزارش شده است.

کاهش تلفات رانندگی در مسیرهای کشور/ بیش از 200 واژگونی طی روزهای اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار سیدتیمور حسینی عصر امروز در حاشیه بازدید از محور بین‌المللی تهران- مشهد در محدوده استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از دو سه روزی که بارندگی در کشور شدت گرفته است، نباید غافل شد؛ چراکه بارش‌ها در سطح جاده‌ها می‌تواند زمینه‌ساز حوادث رانندگی باشد و رانندگان نیز باید با دقت و مراقبت بیشتری در محورهای ارتباطی تردد کنند.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ مورد واژگونی در چند روز اخیر از محورهای ارتباطی کشور گزارش شده است که نگران‌کننده بوده و باید شرایط جوی ناپایدار را به‌خوبی مدنظر داشت؛ چراکه این شرایط، رانندگی ویژه‌تری را طلب می‌کند.

فرمانده پلیس راه کشور اضافه کرد: این روزها شاهد بار ترافیکی نسبتاً پرحجمی در راه‌های مهم کشور به خصوص در محور امام رضا (ع) و مسیر تهران- سمنان- مشهد هستیم و تا روز گذشته، بالغ بر سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر زائر حرم امن رضوی به مشهد مقدس برای پابوسی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) مشرف شده‌اند.

حسینی بیان کرد: این زائران در قالب ۷۸۰ کاروان پیاده، ۱۵ هزار سرویس ناوگان عمومی و بیش از ۷۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری شخصی راهی مشهد مقدس شده‌اند.

وی افزود: این سفرها طی روزهای آینده و تا سی‌ام ماه صفر ادامه خواهد داشت و مسافران و زائران حرم مطهر امام رضا (ع) باید مراقب وضع جاده‌ها باشند.

فرمانده پلیس راه کشور ادامه داد: با تلاشی که نیروهای پلیس راه در سراسر کشور انجام داده‌اند، در شش ماهه نخست سال جاری موفق شدیم تا بیش از ۵۰ نفر کاهش تلفات رانندگی را به میزان هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در راه‌های کشور شاهد باشیم.

حسینی افزود: شرایط شش ماهه دوم سخت‌تر است؛ اما امیدواریم در پایان سال جاری بتوانیم شاهد کاهش سوانح و تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی سراسر کشور باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ با همکاری نیروهای خدماتی و امدادی استان سمنان در راستای کنترل محورها و خدمات‌رسانی هر چه بهتر به هم‌وطنان مسافر اقدام می‌شود.

کنترل عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان سمنان با استفاده از سیستم‌های هوشمند ITS از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان انجام می‌شود.

در حال حاضر، ۵۶ دستگاه ترددشمار، ۵۹ سامانه ثبت تخلف و ۲۲ دستگاه دوربین نظارتی در محورهای مواصلاتی استان فعال هستند.

سالانه دست‌کم ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می‌کنند. حدود ۶۰۰ کیلومتر از محور تهران-مشهد در استان سمنان واقع شده است.

انتهای پیام/2249/م/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول