اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کاهش ۵۰۰ هزار تنی محصولات پتروشیمی عربستان پس از حمله پهپادی به آرامکو

رئیس شرکت سابیک عربستان اعلام کرد حمله پهپادی ماه گذشته به شرکت آرامکو تولید محصولات پتروشیمی را در این کشور ۵۰۰ هزار تن کاهش می‌دهد.

کاهش ۵۰۰ هزار تنی محصولات پتروشیمی عربستان پس از حمله پهپادی به آرامکو

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، رئیس شرکت صنعتی سابیک عربستان اعلام کرد: حمله پهپادی ماه گذشته به شرکت نفتی آرامکو خسارت 400 هزار تا 500 هزار تنی را به تولیدات پتروشیمی این کشور وارد می‌‌سازد. 

یوسف البنیان به خبرنگاران گفت: خسارت مالی در سه ماهه چهارم سال خود را نشان خواهد داد. در شرایط تولید ارزیابی ما این است که حمله پهپادی به آرامکو 400 هزار تا 500 هزار تن محصولات پتروشیمی را کاهش دهد. 

اوایل امسال آرامکو موافقت کرده بود تا «سابیک» را به قیمت 69.1 میلیارد دلار خریداری کند. شرکت سابیک در حوزه پتروشیمی، مواد شیمیایی ، پلیمرهای صنعتی، کودهای شیمیایی و فلزات فعالیت می‌کند. بزرگترین شرکت دولتی در منطقه خاورمیانه است که دفتر مرکزی آن در ریاض قرار دارد.  براساس آمار سال 2017  حدود 35 هزار کارمند دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول