اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

منطقه دریاچه آرال ناحیه نوآوری و فناوری‌های اکولوژیک اعلام شد

سازمان ملل متحد منطقه دریاچه آرال را به عنوان یک منطقه نوآوری و فناوری‌های اکولوژیک اعلام کرد.

منطقه دریاچه آرال ناحیه نوآوری و فناوری‌های اکولوژیک اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، در نشست سطح عالی در شهر «نوکوس» قطعنامه ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد اعلام منطقه دریاچه آرال به عنوان یک منطقه نوآوری و فناوری های اکولوژیک به تصویب رسید.

دولت ازبکستان و سازمان ملل متحد قطعنامه ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد اعلام منطقه دریاچه آرال به عنوان یک منطقه نوآوری و فناوری های اکولوژیک را هماهنگ کردند.

این طرح در نشست بین المللی در سطح عالی «منطقه دریاچه آرال - منطقه نوآوری و فناوری‌های اکولوژیک» برگزار شده در شهر «نوکوس» بررسی شد.

«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در ماه آوگوست سال گذشته میلادی در نشست روسای جمهور – موسسان بنیاد بین المللی نجات دریاچه آرال ابتکار اعلام منطقه دریاچه آرال به عنوان یک منطقه نوآوری ها و فناوری های اکولوژی را ارائه کرد.

در این نشست «آچیلبای رمت اف» معاون اول نخست وزیر ازبکستان پیام «شوکت یرضیایف» را قرائت کرد که در آن «شوکت میریایف» تاکید کرد: احیای دریاچه آرال غیر ممکن است. بدین دلیل وظیفه ما کاهش پیامدهای منفی بحران دریاچه آرال به محیط زیست و زندگی مردم می باشد. ما تبدیل منطقه دریاچه آرال به یک منطقه نوآوری ها و فن آوری های اکولوژی را پیشنهاد می کنیم.   

«هلنا فریزر» هماهنگ‌کننده سازمان ملل متحد و نماینده دائم برنامه توسعه سازمان ملل متحد در ازبکستان گفت: با وجود پیامدهای فاجعه بار بحران دریاچه آرال باید این منطقه را به یک منطقه اقتصادی جذاب تبدیل کرد.

وی افزود: ما نباید در مورد فاجعه بلکه در مورد توسعه منطقه حرف بزنیم و برای منابع انسانی تمرکز کنیم.

«پیتر بوریان» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در کشورهای آسیای مرکزی نیز در این نشست اظهار داشت: مردم در این منطقه اقامت دارند و آنها می خواهند از امکانات زندگی عادی برخوردار باشند. ما می توانیم با به کار بردن فناوری های روز پیامدهای منفی را کاهش دهیم.

در چهارچوب این نشست بین المللی در شهر «نوکوس» اجلاس کمیسیون بین دولتی توسعه پایدار بنیاد بین المللی نجارت دریاچه آرال برگزار و در آن ریاست بر کمیسیون از ترکمنستان به ازبکستان منتقل شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول