اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سیدالشهداء(ع) الگوی شاخص مبارزه با ظلم است

نماینده ولی فقیه در استان هرمرگان گفت: با نزدیک شدن قلوب مومنین به یکدیگر و از طریق وجود مقدس سیدالشهداء (ع) می¬توان اسلام و منطق مقاومت و مبارزه با ظلم و ظالم را به دنیا معرفی کرد.

سیدالشهداء(ع) الگوی شاخص مبارزه با ظلم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده شامگاه شنبه در نشست علمی « قیام امام حسین (ع) از دیدگاه ادیان و مذاهب» ویژه روحانیون استان گفت: امام حسین (ع) تنها متعلق به مسلمانان شیعه و سنی نیست؛ متعلق به همه انسان ها است.

وی بیان داشت: امام حسین (ع) برای هر حرکت اصلاحی و عدالت خواهانه ای که بخواهد در دنیا اتفاق بیفتد می تواند الگو باشد.

 نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: آقای مهاتما گاندی رهبر فقید هند، پیروزی هند بر انگلستان را مدیون حسین بن علی (ع) می داند و نجات هند از چنگال استعمار را از تاثیرات قیام مقدس امام حسین (ع) بیان می کند.

حجت الاسلام عبادی زاده با جهانی شدن حسین بن علی (ع) و دیده شدن فرهنگ عاشورا، فرهنگ ایثار و فداکاری، فرهنگ ظلم ستیزی، فرهنگ اصلاح‌طلبی و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و اجتناب از زشتی ها دنیا و مظلومین آن نجات پیدا می کنند‌.

وی بیان داشت: در کتب و منابع مورخین اهل سنت مانند تاریخ طبری و تاریخ ابن اثیر بخش مهمی از کتاب به قیام عاشورا اختصاص داده شده است.

امام جمعه بندرعباس گفت:  شخصیت ها و دانشمندان بزرگ اسلامی برای گسترش فرهنگ عاشورا نقش آفرین بودند، ما نیز وظیفه داریم فرهنگ اصیل و نورانی  تاریخ عاشورا را به نسل‌های بعدی و جوانان انتقال دهیم تا آگاهی یابند و آن را بشناسند.

عبادی زاده اضافه کرد: شناخت امام  حسین (ع) به معنای شناخت یک نماد و یک شخصیت والای است که باید به عنوان یک الگوی عینی به دنیای بشریت معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: حسین بن علی علیه السلام  شخصیتی است که امروز دنیای بشریت به آن نیاز دارد ارزش‌های الهی و ارزش های قرآن کریم در شخصیت امام حسین علیه السلام و قیام ایشان متجلی است.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه ما هنوز نتوانسته ایم استفاده لازم از این سرمایه الهی ببریم و به جهانیان معرفی کنیم، گفت: سخنان، اهداف و ارزش‌های حسین بن علی علیه السلام همان ارزش‌ها و سخنان قرآن کریم و اهداف عالیه همه انبیا و پیامبران عظام الهی است.

عبادی زاده با استناد به وصیت نامه امام حسین علیه السلام « وَ أَنّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً، وَ لا بَطِراً، وَ لا مُفْسِداً، وَ لا ظالِماً، وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِصْلاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی، أُریدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعرُوفِ وَ أَنْهى عَنِ الْمُنْکَرِ» تصریح کرد: حسین بن علی (ع)  نه اخلال گر، نه آشوب گر، نه فتنه گر، نه مفسد بلکه مصلح جهانی است.

وی بیان داشت: امام حسین (ع) اساس منکر را نشانه گرفته و اساس منکر در فرمایشات امام طاغوت است و طاغوت و اساس منکر یزید بن معاویه است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان هدف امام حسین (ع) را اصلاح امت و منکرات دانست و خاطرنشان کرد: فقط امام حسین (ع) می توانست اثر گذاری بر جامعه را داشته باشد و آن را زیر چتر حاکمیت نور، حاکمیت ولایت و حاکمیت عصمت و  پاکی ها و ارزش ها در آورد.

عبادی زاده با استناد به روایت« فَإِنَّ اَللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ یَرَاکَ قَتِیلا» طراح و مهندسی نقشه عاشورا را خدا دانست و امام حسین علیه السلام را مجری برنامه ای دانست که اراده تشریعی خداوند بر آن تعلق گرفته است. 

وی خاطرنشان کرد: برگ دوم عاشورا که فرهنگ اربعین و  پیام‌رسانی است همه افراد حاضر از زنان و کودکان در پیام رسانی عاشورا نقش داشتند و لذا به تعبیر  برخی افراد کربلا در کربلا می ماند اگر زینب و امام زین‌العابدین و زن ها و کودکان نبودند.

امام جمعه بندرعباس در ادامه فرهنگ اربعین را مکمل فرهنگ عاشورا دانست و بیان داشت: امروز ما نیاز به فرهنگ اربعین داریم و نیاز داریم که پیام عاشورا و امام حسین (ع) را به دنیا معرفی کنیم.

عبادی زاده رسانه ها و فضای مجازی را فرصتی برای معرفی امام حسین (ع) و پیام عاشورا به دنیا دانست و افزود: جامعه اسلامی اعم از شیعه و اهل سنت در جهان آن روز،  زمان شروع مبارزه امام گرفتار  رکود و خفقان و خمودگی  بودند که نمی‌توانستند احساس مسئولیت و تکلیف کنند و لذا ندای هل من ناصر ینصرنی امام را بی جواب نهادند.

وی قیام امام حسین (ع) را  متعلق به همه و افتخار جهان اسلام دانست و گفت: جامعه اسلامی آن روز به قدری دچار خمودگی و رکود شده بود که امام حسین (ع) می فرماید اگر رهبری امت و جامعه اسلامی فردی مانند یزید بر عهده داشته باشد باید فاتحه ی اسلام را خواند.

امام جمعه بندرعباس افزود: یزید سه سال حکومت کرد که فاجعه های بسیاری در حکومت وی رخ داد که می توان او را کافر دانست ولی خون حسین بن علی (ع) جهان اسلام را بیدار کرد.

عبادی زاده غفلت مردم و عدم درک صحیح از شرایط جامعه، عدم درک از حال و آینده جهان آن روز را از عوامل بزرگترین حادثه جهان اسلام یعنی عاشورا دانست.

وی با اشاره به حدیث معروف «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» تصریح کرد: این جمله می تواند سرمشق و سرلوحه آزادگان جهان اسلام باشد و لذا باید آن را با آب طلا نوشت و بر سر درب سازمان ملل متحد نصب کنند.

امام جمعه بندرعباس افزود: هنگام ظهور مهدی موعود (عج) حضرت خود را با نام حسین بن علی (ع) معرفی می کند، پس باید حسین بن علی (ع) و آرمان و قیام شان برای دنیا شناخته شده باشد.

عبادی زاده گفت: ما وظیفه داریم حسین بن علی (ع) و حادثه اربعین را به دنیا معرفی کنیم که حضور همه مسلمانان و حتی صاحب ادیان دیگر بشارت و زمینه سازی است که دنیا از طریق آشنا شدن با امام حسین (ع) زمینه را برای ظهور امام زمان (عج) فراهم کند.

وی در پایان بیان داشت: با نزدیک شدن قلوب مومنین به یکدیگر و از طریق وجود مقدس سیدالشهداء (ع) می توان اسلام و منطق مقاومت و مبارزه با ظلم و ظالم را به دنیا معرفی کرد.

انتهای پیام/88037

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول