اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ایران منهای تهران| از تهدید دوباره سیل در استان‌های سیل‌زده تا بازگشت زندگی به یک روستا/ خبر تورمی آقای وزیر

خبرنگاران فارس در استان‌های سراسر کشور، امروز هم خبرهای ریز و درشت و متنوعی به مخاطبان ارائه کردند. تهدید دوباره سیل برای استان‌هایی که هنوز کمرشان از زیر بار سیل فروردین‌ماه بلند نشده و خبر تورمی وزیر اقتصاد، از جمله این خبرها بود.

ایران منهای تهران| از تهدید دوباره سیل در استان‌های سیل‌زده تا بازگشت زندگی به یک روستا/ خبر تورمی آقای وزیر

خبرگزاری فارس، سردبیری استان‌ها – در روزهای نخست آبان‌ماه و آخرین روزهای ماه صفر، امروز هم در استان‌های سراسر کشور،‌ اتفاقات و اخبار مختلفی به روی خروجی خبرگزاری فارس رفته است. در این میان، برخی خبرها بیش از سایر اخبار، مورد توجه قرار گرفته است.

* در شرایطی که استان لرستان، در فروردین‌ماه امسال شاهد سیل ویرانگر در برخی نقاط استان به ویژه شهرستان پلدختر بود، حالا و با آغاز بارش‌های پاییزی، مدیرکل هواشناسی این استان از احتمال طغیان رودخانه‌ها در روزهای آینده خبر داده و گفته است: دستگاه‌های اجرایی استان باید آماده جاری شدن سیل در رودخانه‌ها باشند.

دریافت جزئیات خبر

از این استان خبر دیگری هم منتشر شد که گوشه‌ای از تلاش‌های نیروهای امدادی و خدمات‌رسان را در جاده‌ها نشان می‌دهد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان درابره این خبر گفت: بارندگی‌های شب گذشته باعث شد که سه تن از پرسنل راهداری در اثر ریزش کوه، در مسیر جاده کوهدشت مجروح شوند.

دریافت جزئیات خبر

* از شهر گرگان مرکز استان گلستان هم امروز خبری خوب روی خروجی خبرگزاری فارس رفت؛ ممنوعیت ارائه کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌ها که با هدف جلوگیری از آلودگی محیط زیست انجام شده.

به گفته فرماندار گرگان، در روزهای آینده 14 هزار و 500 کیسه پارچه‌ای در سطح نانوایی‌های سطح شهرستان گرگان توزیع می‌شود.

دریافت جزئیات خبر

* با پایان یافتن اعزام و بازگشت زائران اربعین حسینی از مرزهای استان خوزستان، حالا فرماندار شهرستان دشت‌آزادگان اعلام کرده است که فعالیت تجاری پایانه مرزی چذابه پس از توقف چند روزه به مناسب ایام اربعین، کار خود را از سرگرفته است.

دریافت جزئیات خبر

* خبرنگاران فارس در آذربایجان شرقی هم امروز در گزارشی به گنجینه‌های فسیلی دوران ماقبل تاریخ در مراغه پرداخته‌اند. بر اساس این گزارش،‌ لایه‌‌های فسیلی موجود در مراغه مربوط به اواخر دوران نوزیستی زمین‌‌شناسی یعنی 7 تا 12 میلیون سال قبل هستند که با انجام کاوش‌‌های علمی می‌توان اطلاعات بسیار دقیقی را از زندگی جانوران غول‌ پیکر در این منطقه به دست آورد.

این گزارش خواندنی را از دست ندهید.

دریافت جزئیات خبر

* دفتر خبرگزاری فارس در استان کردستان هم امروز گزارشی خواندنی از یک تجربه خوب منتشر کرده است؛ تجربه زنده شدن دوباره روستای «قورت دره» با کمک نیروهای جهادی سپاه پاسداران و با همت مردم.

دریافت جزئیات خبر

* اما گزارش امروز خبرنگاران فارس در خراسان جنوبی درباره تلخ‌ و شیرین‌ روزمره‌های یک «غسال» هم خواندنی است؛ از تجربه غسل شهدا تا لبخند یک جنازه!

دریافت جزئیات خبر

* از استان اردبیل هم خبر رسیده است که پروژه گردشگری پل تمام شیشه‌ای «هیر» به زودی به پایان می‌رسد و با بهره‌برداری از این پروژه در آینده نزدیک، امکان تحولی شگرف در گردشگری این استان فراهم می‌شود.

دریافت جزئیات خبر

* اما با شلوغ‌تر شدن راههای استان مازندران در تعطیلات هفته جاری، حالا پلیس راه مازندران از لغو برخی محدودیت‌های ترافیکی در این استان خبر داده است.

دریافت جزئیات خبر

* استان‌ سمنان امروز شاهد یک حادثه ترافیکی و رانندگی بود. مصدومیت 22 مسافر در تصادف یک اتوبوس.

دریافت جزئیات خبر

* یکی از مهمترین خبرهای امروز استان‌های خبرگزاری فارس، از استان خراسان رضوی بود؛ اظهارات وزیر اقتصاد درباره اینکه وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبود است. البته فرهاد دژپسند نرخ تورم سالانه و نقطه به نقطه را هم در این شرایط رو به بهبود اعلام کرده است.

دریافت جزئیات خبر

* و در نهایت، بشنوید از استان کرمانشاه و بازگشایی مجدد مرز سومار. به گفته استاندار کرمانشاه،‌ نخست وزیر عراق با بازگشایی مرز سومار موافقت کرده که یک اتفاق بسیار خوب و دلگرم کننده است؛ به زودی نشستی ویژه در بغداد برای بازگشایی مرز سومار برگزار می‌شود.

دریافت جزئیات خبر

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول