اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

پاسخ به ندای مرجعیت عراق و حزب‌الله لبنان تأمین‌کننده مطالبات بحق معترضان خواهد بود

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: پاسخ به ندای دلسوزانه مرجعیت عراق و حزب‌الله لبنان می‌تواند هم مطالبات بحق مردم این 2 کشور را تأمین کند، هم مانع تحقق اهداف خبیث دشمنان آن‌ها شود.

پاسخ  به ندای مرجعیت عراق و حزب‌الله لبنان تأمین‌کننده مطالبات بحق معترضان خواهد بود

مجتبی امانی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به تظاهرات مردم در  لبنان و عراق گفت: قطعاً تظاهراتی که در لبنان و عراق در حال برگزاری است مرتبط با مطالباتی است که به‌هر دلیل موجب فشار به مردم شده است.

وی، دو علّت مهم اعتراضات مردمی در عراق و لبنان را نارضایتی مردم از فساد موجود و ساختار سیاسی ناکارآمد این کشورها دانست و گفت: در کنار این دو عامل که اصلاح هر کدام، راه و روش خود را دارد، به نظر می‌رسد نوعی توطئه علیه این کشورها مشاهده می‌کنیم.

رئیس پیشین دفتر حافظ منافع ایران در قاهره با اشاره به دخالت‌های مستقیم آمریکایی‌ها و سعودی‌ها در تظاهرات عراق و لبنان گفت: این کشورها سعی دارند تا سمت و سوی تظاهرات را علیه ثبات و استقرار لبنان و عراق سوق دهند، چرا که هر دوی این کشورها در زمره محور مقاومت به‌حساب می‌آیند و مشخص است که پیوند سعودی، آمریکایی و صهیونیستی به دنبال این است که به این محور آسیب برساند.

امانی ادامه داد: بنابراین ما با دو موضوع مجزا در لبنان و عراق مواجه هستیم؛ یکی مطالبات مردمی و دیگر، دست‌های خارجی که تلاش می‌کنند این مطالبات را از جهت‌گیری طبیعی خود خارج کنند و در حالی که مردم معترض به دنبال تصحیح امور هستند؛ آن‌ها به دنبال این هستند که شالوده این کشورها را از هم بپاشند تا اهداف منطقه‌ای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را جامه عمل بپوشانند.

وی با بیان اینکه مرجعیت عراق و گروه‌های دلسوز این کشور و همچنین حزب‌الله لبنان و گروه‌های دلسوز لبنان تلاش می‌کنند با روشنگری خودشان مانع از انحراف تظاهرات به سمت و سویی باشند که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها و سعودی‌ها دنبال می‌کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آمریکا، سعودی و صهیونیست‌ها به‌دنبال آینده تاریکی برای عراق و لبنان هستند، تصریح کرد: مردم معترض در این دو کشور باید توجه داشته باشند که پاسخ دادن به ندای دلسوزانه مرجعیت عراق و حزب‌الله لبنان می‌تواند هم مطالبات برحق مردم را تأمین کند هم مانع از تحقق اهداف خبیثانه دشمنان لبنان و عراق شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول