اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

رباتی که باغ را «هرس» می‌کند+فیلم و تصاویر

محققان انگلیسی به تازگی یک ربات توسعه داده‌اند که می‌تواند از طریق فناوری نقشه‌برداری مسیر خود را پیدا و باغ‌ها را هرس کند.

رباتی که باغ را «هرس» می‌کند+فیلم و تصاویر

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، محققان انگلیسی به تازگی یک ربات توسعه داده‌اند که می‌تواند باغ را هرس کند.

این ربات «Trimbot» نام دارد و از فناوری نقشه برداری برای پیدا کردن مسیر خود در اطراف باغ‌ها هنگام کار استفاده می‌کند.

این ربات هرس کار به طور اتومات می‌تواند در تغییر شرایط نور و حتی در هوای بد کار کند؛ کارشناسان می‌گویند که می‌توان از آن در فضاهای عمومی و باغ های خصوصی استفاده کرد.

دانشمندان یک ربات با انگشت سبز ایجاد کرده اند که می‌تواند راه خود را در اطراف باغ ها و مقابله با کارهای باغبانی مانند گل‌های هرس و بوته های بریده شده پیدا کند.

ربات توسعه یافته توسط محققان انگلیسی مجهز به سنسورهای مختلف و ابزار برش پیشرفته است؛ مهندسان پنج جفت دوربین و یک بازوی رباتیک انعطاف پذیر را به یک چمن زن اتوماتیک که توسط شرکت الکترونیک Bosch ساخته شده بود، تعبیه کردند.

آنها الگوریتم‌هایی را کدگذاری کردند تا ربات بتواند به بهترین شکل ممکن کار خود را انجام دهد؛ این پروژه که توسط دانشگاه ادینبورگ هدایت می‌شود می‌تواند به کشاورزان و افراد دارای مشکل تحرک کمک کند تا امورات باغ خود را انجام دهند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول