اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اجرای طرح سه‌شنبه‌های فرهنگی در محلات آسیب‌پذیر/ حضور 1000 کودک در جشنواره پرواز بادبادک‌ها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان شماره دو گنبدکاووس با اشاره به فعالیت مستمر این کانون در محلات آسیب‌پذیر گنبدکاووس، گفت: طرح سه‌شنبه‌های فرهنگی را در این مناطق اجرایی کرده‌ایم.

اجرای طرح سه‌شنبه‌های فرهنگی در محلات آسیب‌پذیر/ حضور 1000 کودک در جشنواره پرواز بادبادک‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، سمیه محمدی بعد از ظهر امروز در جمع مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان توجه به مناطق آسیب‌پذیر، محروم و کمتر توسعه یافته را یکی از اولویت‌های خود در سال جاری تعریف کرده است، اظهار کرد: دو مرکز ثابت کانون در خیابان مختوم و بولوار دانشجو و یک مرکز و کتابخانه سیار ما در طی ماه‌های گذشته در این راستا اقدامات بسیار خوب و موثری را اجرایی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف کانون پرورش فکری کودکان کشف استعدادهای نهفته در این قشر سنی و تلاش برای پرورش آن است، افزود: در نیمه نخست سال جاری این کانون در شهرستان گنبدکاووس در پنج منطقه محروم و کمتر توسعه یافته فعالیت‌های خود را متمرکز و اجرایی کرد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان شماره دو گنبدکاووس با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره پرواز بادباک‌ها با حضور یک هزار نفر از اهالی منطقه «مدرسی» یکی از برنامه‌های ما در مناطق محروم بود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره که با همکاری شهرداری گنبدکاووس برگزار شد بالغ بر 200 بسته فرهنگی به کودکان اهدا شد.

* اجرای امداد فرهنگی در محلات کمتر توسعه یافته

محمدی با اشاره به اینکه برگزاری جُنگ شادمانی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد در محله مدرسی و مسابقه نقاشی در محله «افغان آباد» دیگر اقدام ما در راستای خدمت به مناطق آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین بوده است، ادامه داد: امداد فرهنگی و هنری نیز در محله «افغان آباد» توسط کارکنان کانون پرورش فکری کودکان انجام شده است.

وی با بیان اینکه تریلی سیار نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان کشور نیز که به صورت دوره‌ای در سراسر کشور حضور پیدا می‌کند در منطقه محروم مدرسی حاضر شده است، تصریح کرد: با همکاری موسسه «سبزگامان بسکی» جشن تابستانه ویژه کودکان برگزار کرده و به 150 کودکی که با وسیله نقلیه توسط خود کانون به محل جشن منتقل شدند بسته‌های فرهنگی و هنری تقدیم شد.

 مدیر کانون پرورش فکری کودکان شماره دو گنبدکاووس از برگزاری جشن هفته ملی کودک در مدرسه هجرت محله «قلندرآباد» خبر داد و گفت: در محله «اسلام آباد» نیز یک نمایشگاه صنایع دستی و کارگاه نقاشی با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برپا کرده‌ایم.

* برگزاری کارگاه توانمندسازی کودکان در گنبدکاووس

محمدی از تعامل بسیار خوب با مدرسه شهید تندگویان و حضور مستمر دانش آموزان این مدرسه در کلاس‌های مهارت‌افزایی کانون پرورش فکری کودکان خبر داد و افزود: با همکاری دفتر بازآفرینی شهری در محله «سیدآباد» نیز یک دوره کارگاه توانمندسازی کودکان را برگزار کرده‌ایم.

وی بازدید کودکان محلات محروم از مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان گنبدکاووس، کارگاه بازی، نمایش فیلم، کارگاه قصه‌گویی در پارک محلات با همکاری انجمن دوستداران کتاب و اعطای لوازم ورزشی به مدارس را از دیگر فعالیت‌های این کانون در نیمه نخست سال جاری دانست و تاکید کرد: طرح کانون محله نیز که از ابتدای اسفندماه سال قبل آغاز شده بود با موفقیت در انتهای شهریورماه امسال به پایان رسید.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان شماره دو گنبدکاووس از برگزاری طرح سه‌شنبه‌های فرهنگی در این کانون خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح که در مسجد امام حسن (ع) محله «سیدآباد» برگزار می‌شود با همکاری دفتر تسهیلگری و با حضور حداقل 100 نفر از اهالی محله برگزار می‌شود.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول