اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تشکیل کمیته سوادآموزی در مناطق حاشیه‌نشین گنبدکاووس

رئیس نهضت سوادآموزی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اقدامات متعدد این نهاد در مناطق حاشیه‌نشین، گفت: با مشارکت مردم کمیته سوادآموزی در این مناطق تشکیل شده است.

تشکیل کمیته سوادآموزی در مناطق حاشیه‌نشین گنبدکاووس

شیری قابوس امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه در نخستین گام اقدام به آمارگیری و احصای تعداد بیسوادان در محلات آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین کردیم، اظهار کرد: در گام دوم اقدام به ثبت نام و جذب این عزیزان گرفتیم.

وی با بیان اینکه در دو محله «اسلام آباد» و «گدم آباد» کمیته سوادآموزی تشکیل دادیم، افزود: در این کمیته که با حضور مردم و معتمدین این محلات تشکیل شده است بخشی از اقدامات با مشارکت مردم و با نظر آنها اجرایی می‌شود که موجب شده هم اعتماد بیشتر مردم جلب شده و هم به صورت دقیق‌تر اقدام به فعالیت کنیم.

رئیس اداره نهضت سوادآموزی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه برگزاری مسابقه انشاءنویسی با موضوع پرسش مهر نیز در مناطق پنج‌گانه حاشیه شهر گنبدکاووس برگزار شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی و خاطره‌نویسی در کنار جشنواره خواندن با خانواده نیز از جمله طرح‌هایی است که در محلات آسیب‌پذیر اجرایی شده است.

* اجرای طرح نماز کلید بهشت بین سوادآموزان

شیری‌قابوس از اجرای طرح نماز کلید بهشت بین سوادآموزان خبر داد و گفت: بعد از وقوع سیل اخیر نیز علاوه بر برگزاری دوره‌های هلال احمر در کمپ‌های مختلف اسکان، یک روز را در محلات سیل‌زده به اجرای برنامه نشاط و تعالی با هدف کاهش آلام پرداخته‌ایم.

وی با اشاره به توزیع کتب آموزشی مختلف در محلات آسیب‌پذیر در طی ماه‌های گذشته، ادامه داد: این کتب به صورت رایگان و برای تجدید آموزه‌های نهضت سوادآموزی در بین مردم به ویژه مردم ساکن در مناطق محروم و آسیب‌پذیر و سوادآموزان نهضت توزیع شده است.

رئیس اداره نهضت سوادآموزی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر لزوم همکاری همه نهادهای فرهنگی و آموزشی در راستای توسعه فرهنگی و علمی در مناطق محروم و آسیب‌پذیر، تصریح کرد: اگر همه با هم و با یک همت و عزم جمعی در این حوزه اقدامات موثری را طراحی و پیاده سازی کنیم بدون تردید به نتایج درخشان‌تری خواهیم رسید.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول