اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آمادگی کامل تیم‌های پایش ملخ صحرایی در جنوب کرمان

مدیر کل مدیریت بحران وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه ماه‌های پایانی امسال احتمال حضور موج جدیدی از ملخ‌ها به حوزه جنوب استان کرمان وجود دارد، گفت: در حال حاضر تیم‌های پایش ملخ صحرایی در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان در آمادگی کامل هستند.

آمادگی کامل تیم‌های پایش ملخ صحرایی در جنوب کرمان

موسوی در حاشیه سفر به جیرفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در سه موج اول امسال هجوم ملخ‌ها را به جنوب کرمان داشتیم که علی‌رغم همه محدودیت‌ها و کمبودها سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان و دستگاه‌های همکار به‌ نحو مطلوبی این آفت خطرناک را مدیریت کردند.

مدیرکل مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: با توجه به اعلام سازمان جهانی غذا فائو در ماه‌های پایانی امسال احتمال حضور موج جدیدی از ملخ‌ها به حوزه جنوب استان کرمان وجود دارد.

وی از انجام مکاتبه وزیر جهاد کشاورزی با وزیر کشور، معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد و افزود: تمام تمهیدات ویژه از هم‌اکنون برای مبارزه با موج جدبد ملخ‌ها به جنوب کرمان  انجام شده است.

موسوی از تحویل هزینه مبارزه در هر هکتار با ملخ در جنوب کرمان به وزارت کشور که به زودی انجام می‌شود خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر تیم‌های پایش ملخ صحرایی در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان در آمادگی کامل هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکل با تجهیز امکانات زمینه مبارزه جدی را فراهم کنند.

مدیر کل مدیریت بحران وزارت جهادکشاورزی از شناسایی مناطق پر خطر هجوم ملخ‌ها توسط تیم‌های دیده‌بانی در جنوب کرمان خبرداد و متذکر شد: پایش جدی منطقه با حضور کارشناسان فنی حفظ نباتات در حال انجام است.

انتها پیام/80032/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول