اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نگاهی به صحنه‏ نشان می‌دهد که حوادث شمال سوریه، محصول یک تقسیم کار پنهانی است

امام جمعه ابهر محکومیت تجاوز ترکیه و حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و دولت قانونی این کشور را یادآور شد و گفت: قطعا ترکیه در گرداب این جنگ گرفتار خواهد شد، چرا که با نگاهی به صحنه‏ حادثه و بررسی شواهد، می‌‏توان فهمید شرایط حاضر در شمال سوریه، محصول یک تبانی پشت پرده بین آمریکا و ترکیه و تقسیم کار پنهانی است.

نگاهی به صحنه‏ نشان می‌دهد که حوادث  شمال سوریه، محصول یک تقسیم کار پنهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر به برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی اشاره اظهار کرد: مراسم اربعین امسال با حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر با شکوه‌‏تر و حماسی‌ى‏تر از سال‏‌هاى گذشته برگزار و پیام‌هاى الهى، مذهبى، فرهنگى، اجتماعى و سیاسى بسیارى را براى دولت‏‌ها و ملت‌های جهان اسلام و شیعیان از خود بر جاى گذاشت.

امام جمعه ابهر وحدت امت اسلام به‌‏ویژه جهان تشیع، اردت مسلمین به ساحت سالار شهیدان، تبلور تفکر عاشورایى در خلق حماسه‏‌هاى بزرگ، قدرت‏‌سازى کربلا براى آزادى قدس، همدلى و هماهنگى دو کشور ایران و عراق، بى‌‏تأثیر بودن تحریم‌‏ها و مشکلات اقتصادى در اراده مردم ایران و... را ازجمله دستاوردهاى حماسه اربعین عنوان کرد.

وی به در پیش بودن رحلت پیامبر اعظم اشاره و تصریح کرد: با ارتحال نبی ‏اسلام (ص) و آغاز امامت امیرالمؤمنین(ع)، عصر تنزیل خاتمه یافت و عصر تأویل و حرکت «انسان ۲۵۰ ساله» آغاز شد که ظهور سازمان‏ یافته جریان نفاق، بروز و ظهور شبه‌ه‏وار جریان باطل در جامعه و ایجاد زمینه‌‏های بروز و ظهور جنگ‌های مذهبی اصلی‏‌ترین پیامدهای فقدان پیامبر اعظم(ص) بود.

خطیب جمعه ابهر به شهادت امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: نبودن تحلیل سیاسى در مردم زمان امام مجتبی(ع) اصلی‏‌ترین چالش حکومتی ایشان بود و حضرت هم قبل از معاهده‏ صلح و هم بعد از آن، در روشنگری و بصیرت‏‌بخشی به آحاد جامعه اهتمام داشتند.

رحیمی به دو اتفاق بسیار مبارک و دو نگرانی مهم اشاره کرد و افزود: یکی از آن اتفاقات مبارک این است که در روزهای گذشته هواپیمای جت پیشرفته آموزشی و تمام ایرانیِ «یاسین» که به دست توانمند متخصصان وزارت دفاع و همکاری نیروی هوایی ارتش طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد.

امام جمعه ابهر دومین اتفاق مبارک ایجاد شوک خبری دستگیری روح الله زم- سرشبکه‏ سایت و کانال تلگرامی آمدنیوز و بازتاب رسان‌ه‏ای بسیار گسترده‏ دستگیری وی، اعلام کرد و گفت: از همه مهم‏تر حمایت گسترده و همه جانبه‏ اطلاعاتی سرویس‌های کهنه‏‌کارِ اروپایی و آمریکایی و حمایت رسانه‏‌ای صهیونیستی از عنصر خائن، نشان از اهمیت این مُهره می‌‏دهد. 

وی حمله ترکیه به سوریه را طی روزهای گذشته یادآور شد و گفت: قطعا ترکیه در گرداب این جنگ گرفتار خواهد شد، چرا که با نگاهی به صحنه‏ حادثه و بررسی شواهد و قرائن موجود، می‏‌توان فهمید شرایط حاضر در شمال سوریه، محصول یک تبانی پشت پرده بین آمریکا و ترکیه و تقسیم کار پنهانی است.

رحیمی محکومیت تجاوز ترکیه و حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و دولت قانونی این کشور را یادآور شد و گفت: دیگر نگرانی موجود قضایای لبنان و عراق است .

امام جمعه ابهر با بیان اینکه لبنان یک کشور طائفه‏‌ای است که تعصبات قبیله‌‏ای، مذهبی و متنوع، مدیریت بر این کشور کوچک اما؛ پیچیده را سخت‏‌تر کرده است، ادامه داد: آشوب‏‌های اخیر لبنان اگرچه بر بستر مطالبات به‌‏حق مردم است اما به‌‏خاطر فقدان یک رهبری منسجم، مورد سوءاستفاده‏ موج‌‏سواران فرصت‏‌طلب قرار گرفته و اعتراضات مردم را تبدیل به آشوب و تخریب کرد.

وی تاکید کرد: هدایت و مدیریت حزب‏‌الله به رهبری سیدحسن نصرالله در حل مشکلات امنیتی و نظامی، این حزب و رهبر آن را تبدیل به نقطه‏ ‏ثقل حل مشکلاتِ دیگرِ لبنان کرده و این گروه را تبدیل به نماد الهام ‏بخش برای دیگر گروه‏‌های مقاومت کرده است.

رحیمی عصبانیت  آمریکا و صهیونیست‏‌ها را از موقعیت حزب‌الله در لبنان طبیعی دانست و افزود: دستپاچگی و شتاب‏زدگی عکس‌العمل طبیعی دشمنان در مواجهه با شکست‌های پی در پی است.

امام جمعه ابهر تاکید کرد: سریال آشوب‏‌سازی در کشورهای مقاومت، ابتدا در عراق و اکنون در لبنان، حلقه‏‌هایی از اقدامات دست‌پاچه و شتاب‏زده است که با هماهنگی مالی، سیاسی و رسانه‌‏ای مزدوران داخلی آمریکا و عوامل خارجی او، با ورود هوشمندانه سید مقاومت، به تقویت مقاومت و محبوبیت بیشتر سیدحسن نصرالله خواهد انجامید.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول