اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید سفیر ایران بر تسهیل تردد و اقامت تجار و فعالان اقتصادی ایرانی در گرجستان

سفیر ایران با اشاره به علاقه‌مندی فعالان اقتصادی ایرانی برای فعالیت و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری در گرجستان، خواستار تسهیل تردد و اقامت تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی ایرانی در این کشور شد.

تأکید سفیر ایران بر تسهیل تردد و اقامت تجار و فعالان اقتصادی ایرانی در گرجستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید جواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس با «لوان داویتاشویلی» وزیر کشاورزی و محیط زیست گرجستان دیدار و گفتگو کرد. 

در این دیدار سفیر ایران با اشاره به ظرفیت‌های گرجستان در حوزه کشاورزی، دامپروری و شرایط اقلیمی و آب و هوایی در این کشور، آمادگی کشورمان را برای در اختیار گذاشتن تجربیات و توسعه همکاری‌ها به ویژه در زمینه علوم و صنایع کشاورزی اعلام کرد.

وی ضمن اشاره به علاقه مندی بسیاری از فعالان اقتصادی ایرانی برای توسعه فعالیت و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، صادرات گوشت و آبزی پروری، خواستار اقدامات مثبت دولت گرجستان در جهت تسهیل تردد و اقامت تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی ایرانی شد. 
قوام شهیدی برخی مشکلات موجود را مانعی برای تبادل نیروهای متخصص دو کشور، انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری برشمرد.

داویتاشویلی نیز در این دیدار ضمن استقبال از توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کشاورزی، آمادگی خود را برای بررسی مسائل موجود و یافتن راهکارها اعلام کرد.
وزیر کشاورزی گرجستان ضمن ابراز علاقمندی خود برای استفاده هر چه بیشتر از تجربیات، ظرفیت‌ها و نیروهای متخصص  ایرانی در حوزه کشاورزی، بر اهمیت تبادل هیأت‌های دو کشور در جهت ارتقای همکاری‌های کشاورزی فیمابین تأکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول