اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دستور عبدالمهدی به نیروهای امنیتی برای رفتار مسئولانه‌ با تظاهرات‌کنندگان

سخنگوی رسمی وزارت کشور عراق اعلام کرد که نخست وزیر این کشور به نیروهای امنیتی عراق دستور داده است که برخورد مسئولانه‌ای با تظاهرات‌کنندگان داشته باشند.

دستور عبدالمهدی به نیروهای امنیتی برای رفتار مسئولانه‌ با تظاهرات‌کنندگان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت کشور عراق امروز پنجشنبه دوم آبان ماه برای تظاهرات روز سوم آبان بیانیه صادر کرد.

«خالد المحنا» سخنگوی رسمی وزارت کشور عراق با قرائت این بیانیه گفت: «سرویس‌های وزارت [کشور] در وضعیت هشدار قرار خواهند داشت تا آماده حمایت از تظاهراتی باشند که روز جمعه برگزار خواهد شد».

المحنا تصریح کرد که سرویس‌های وزارت کشور عراق همچنین قصد دارند امنیت مسیرهایی را تأمین کنند که شهروندان، در آن دست به تظاهرات خواهند زد.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» به نقل از این مسئول عراقی گزارش داد که «نخست وزیر و وزیر کشور به همه نیروهای امنیتی دستور داده‌اند که برخورد مسئولانه‌ای با تظاهرات‌کنندگان داشته باشند».

نخست وزیر و وزیر کشور همچنین به نیروهای امنیتی دستور دادند که بر اساس، اصول حقوق بشر با تظاهرات‌کنندگان برخورد کننند و برای حمایت از تظاهرات مسالمت‌آمیز، به این دستورات پایبند باشند.

به گفته الحنا، با توجه به درس‌های تظاهرات‌های گذشته، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و نیروهای امنیتی و تظاهرات‌کنندگان به شدت آگاه هستند که باید این تظاهرات مسالمت‌آمیز باشد و از هر گونه خشونت، دوری شود.

سخنگوی وزارت کشور عراق ادامه داد: «شهروندان کاملا حق دارند ابراز نظر کنند و موضعگیری داشته باشند. مسئولیت نیروهای امنیتی نیز تأمین امنیت تظاهرات و حفظ منافع شهروندان است».

وی در پایان خاطر نشان کرد که نیروهای «حافظ قانون» با همکاری شهروندان، این مسئولیت را انجام خواهند داد؛ زیرا همه بر لزوم صلح و ثبات و کنار گذاشتن اشتباهات گذشته تأکید دارند.

شهرهای جنوبی عراق چندی پیش، عرصه تظاهرات بود. بخشی از تظاهرات‌ها، جنبه اعتراض به وضعیت معیشتی و فساد در ساختار اداری این کشور بود، ولی بخش دیگر آن، تحت رهبری کشورهای خارجی قرار داشت.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول