اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری دومین همایش گردشگری نقشبندیه در ازبکستان

دومین «همایش گردشگری نقشبندیه» 31 اکتبر تا 7 نوامبر با همکاری سفارت ازبکستان در مالزی در «تاشکند» برگزار می‌شود.

برگزاری دومین همایش گردشگری نقشبندیه در ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، دومین «همایش گردشگری نقشبندیه» 31 اکتبر تا 7 نوامبر با همکاری سفارت ازبکستان در مالزی در «تاشکند» برگزار می‌شود.

مرکز جهانی صوفی‌های مالزی «World Sufi Center» سازمان دهنده این همایش می‌باشد.

هدف اصلی از برگزاری این همایش ادای احترام به خدمات متفکران بزرگ ازبک در رشد اسلام و تمدن جهانی و همچنین بازدید از امکان مقدس، آشنایی با آیین‌های دینی و دیگر آثار در ازبکستان است.

مرکز جهانی صوفیان توزیع بروشورها و سی‌دی‌های تبلیغاتی را تدوین و همچنین با همکاری شرکت‌های ازبکستان بسته‌های گردشگری را که در بازار گردشگری مالزی و دیگر کشورها به فروش می‌رود، تنظیم کرده است.

برنامه ریزی شده در این همایش بیش از 250 نفر از پیروان طریقت صوفیه نقشبندیه از تمام جهان از جمله مالزی، اندونزی، ترکیه، انگلستان، نیوزیلند، چین، هند، استرالیا، آمریکا، آفریقای جنوبی و دیگر کشورها شرکت کنند.

برنامه ریزی می‌شود در چارچوب این همایش از مجتمع یادگاری «بهاءالدین نقشبندی»، «حضرت عبدالخالق غجدوانی»، «خواجه محمود انجیر فغناوی»، مقبره‌های «خواجه عارف ریوگری»، «سعید امیر کلال»، مدرسه «میر عرب» و مسجد کلان در بخارا، مجتمع‌های یادگاری «امام البخاری»، «خواجه احرار»، «امام ابو منصور الماتریدی»، مجتمع معماری «شاه زنده»، میدان ریگستان و رصدخانه «الغبیک» در «سمرقند» و همچنین مجتمع امام «ترمذی» در شهر «ترمذ» سفرهای زیارتی انجام گیرد.   

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول