اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هنجارشکنی در جامعه کم شده است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: وضعیت هنجارشکنی در جامعه کم شده است، کشف حجاب در خودرو نسبت به سال گذشته به صفر رسیده است.

هنجارشکنی در جامعه کم شده است

حجت الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان این‌که یکی از وظیفه‌هایی که برای شهرداری نوشتند ایجاد مرکز مشاوره برای عفاف و حجاب است، اظهار داشت: در زمان قالیباف مرکز مشاوره در زمینه عفاف و حجاب ایجاد شد، چند سال پیش این مرکز را از شهرداری مطالبه کردیم اما شهرداری قبول نکرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: مجبور شدیم خودمان این مرکز را ایجاد کنیم، شهرداری قبول کرد که مکان را تأمین کند که آن را هم انجام نداد، بنابراین خودمان مکانی در اختیار داشتیم که آن را تخلیه کردیم و تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه از آقایان و خانم‌ها را دعوت به کار کردیم.

وی با اشاره به این‌که مخاطب و جامعه هدف ما بیشتر بانوان هستند، افزود: مخاطب ما افرادی هستند که توسط گشت ارشاد در خیابان و یا در پارتی‌ها دستگیر می‌شوند و باید به دستگاه قضا بروند که با این روند پرونده‌های دستگاه قضا زیاد می‌شود و سوءسابقه برای آن‌ها می‌شود.

عبداللهی‌نژاد با بیان این‌که به نیروی انتظامی پیشنهاد کردیم، افرادی که جوان و دانشجو هستند نباید دارای پرونده قضایی و سوءسابقه شوند، بیان کرد: نظام برای آن‌ها هزینه کرده است، این شخص می‌تواند در آینده یک مدیر و یک پزشک موفق شود و اگر در دستگاه قضایی رفت برای او سوءسابقه می‌شود، بنابراین اجازه دهید ما به آن‌ها یک تذکر دهیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به موافقت نیروی انتظامی با این پیشنهاد بیان کرد: از صبح تا ظهر بانوان و عصرها آقایان به این مرکز مراجعه می‌کنند و درباره عفاف و حجاب و دلایل فطری و عقلی برای آن‌ها صحبت می‌شود.

وی با اشاره به این‌که از سال 97 تاکنون حدود 1200 نفر مراجعه کننده به این مرکز داشته‌ایم و جلوی تشکیل 1200 پرونده در دادگستری را گرفته‌ایم، عنوان کرد: معمولاً این افراد دیگر این عمل را تکرار نکردند و در این‌جا قانع شدند، حتی بعضی از آن‌ها درخواست کردند که جلسات دیگری هم برای مشاوره بیایند.

عبدالهی‌نژاد با بیان این‌که این مجموعه در خیابان هشت‌ بهشت است، در این مرکز بسته است، چون مراجعه‌کننده عمومی نداریم و فردی که معرفی می‌شود به این مرکز می‌آید و اگر نیامد پرونده شخص قضایی می‌شود، اختیار دارد از طریق قضایی یا ارشادی عمل کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به اثرگذاری این مرکز گفت: آمار به ما نشان می‌دهد افراد خاطی دیگر آن خطا را تکرار نکردند و اگر مؤثر نبود خود نیروی انتظامی اعلام می‌کرد که این فرد این کار را تکرار کرده است.

وی ادامه داد: در این مرکز به صورت چهره به چهره با فرد خاطی صحبت می‌شود، از نظر دینی وظیفه ما این است که در مرحله اول تذکر دهیم و حجت را تمام کنیم؛ وجدان‌مان راحت است که اگر فردی برای او پرونده تشکیل شد قبل از آن ما به او تذکر داده‌ایم.

عبدالهی‌نژاد با اشاره به این‌که هیچ گزارشی نسبت به تکرار خطا به ما نرسیده است و آمار نزدیک صد در صد است یا آن‌قدر کم بوده که نیروی انتظامی چیزی به ما اعلام نکرده است، افزود: ما با تعداد محدود افراد هنجارشکن روبه رو هستیم، وقتی ببینند مجموعه‌های نظارتی حواس‌شان هست آن‌هایی که فریب خوردند، رویه خود را اصلاح می‌کنند.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با تأکید بر این‌که آمار به شدت کاهش پیدا کرده است در گذشته روزی 15 نفر مراجعه می‌کردند اما الان روزی سه یا 4 نفر مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: وضعیت هنجارشکنی در جامعه کم شده است، کشف حجاب در خودرو نسبت به سال گذشته به صفر رسیده است.

وی با بیان این‌که وضعیت کلی حجاب در جامعه بهتر نشده است ولی کشف حجاب در خودرو و مغازه به حد صفر رسیده و این نشان می‌دهد که در این زمینه کار شده است، بیان کرد: در گذشته روزی 300 گزارش می‌‌سید و امروز می‌بینیم 10 تا 15 گزارش می‌رسد، هنجارشکنان کمتر شده‌اند، اما وضعیت عمومی نیاز به تدبیر دیگر دارد.

عبدالهی‌نژاد با بیان این‌که در خطبه‌های نماز جمعه پیشنهادی به استاندار دادند که قانون گسترش عفاف و حجاب که در سال 83 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ شده متولی ندارد، استاندار از 26 دستگاه مطالبه و آن‌ها را فعال کند، بیان کرد: بعد از این صحبت مطالباتی شروع شد و علما نامه‌ای خطاب به استاندار نوشتند و بعضی از مساجد نیز طوماری امضا کردند، مطالبه‌ای از استاندار شده که این 26 دستگاه که متولی عفاف و حجاب هستند چرا وظیفه خود را به خوبی انجام نداد‌ه‌اند.

انتهای پیام/63101/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول