اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ: موفقیت بزرگی در مرز ترکیه و سوریه حاصل شد

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری درباره تحولات اخیر در شمال سوریه نوشت: «موفقیت بزرگی در مرز ترکیه و سوریه حاصل و منطقه امن ایجاد شد».

ترامپ: موفقیت بزرگی در مرز ترکیه و سوریه حاصل شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که پیشتر از توافق ترکیه و روسیه درباره شمال سوریه استقبال کرده بود، حالا در پیامی تازه از «موفقیت بزرگ» در مرز ترکیه و سوریه و ایجاد «منطقه امن» سخن گفته است.

رئیس‌جمهور آمریکا در دومین اظهارنظر خود پس از رایزنی‌های رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در «سوچی» و اعلام توافق مسکو و آنکارا درباره تحولات شمال سوریه، این بار بر حاصل شدن یک موفقیت بزرگ در مرز ترکیه و سوریه تاکید کرده است.

دونالد ترامپ پیشتر در پیامی توئیتری نوشته بود: «به نظر می‌رسد خبرهای خوبی در ترکیه، سوریه و خاورمیانه دارد اتفاق می‌‌افتد. بعدا گزارش‌های بیشتری منتشر خواهد شد».

رئیس‌جمهور آمریکا عصر امروز چهارشنبه (به وقت تهران) بار دیگر پیامی توئیتری درباره تحولات شمال سوریه منتشر کرده و این بار نوشته است: «موفقیت بزرگی در مرز ترکیه و سوریه حاصل شد. منطقه امن ایجاد شد. آتش‌بس سرپا مانده است و ماموریت جنگی (نیروهای آمریکایی) پایان یافته است».

وی با تاکید بر اینکه «کُردها در امنیت هستند و با ما خیلی خوب همکاری کرده‌اند»، افزود که اسرای زندانی داعش همچنان در جای امنی نگهداری شده و تحت نظر هستند.

این اظهارنظر تازه رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مطرح شده که به دنبال توافق ۱۰ بندی ترکیه و روسیه پس از رایزنی‌های رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین به منظور پایان دادن به عملیات نظامی آنکارا در شمال سوریه و عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کُرد از شرق رودخانه فرات، نظامیان روس امروز چهارشنبه روند گشت‌زنی در این مناطق را آغاز کرده‌اند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول