اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

انتظار کشاورزان برای رهاسازی آب کشت پائیزه از 15 آبان

رئیس صنف کشاورزان شرق اصفهان گفت: درخواست کرده‌ایم تا افزایش خروجی در 15 آبان انجام شود تا کشاورزان بتوانند از 20 آبان دریچه‌های آب مزارع را باز کنند.

انتظار کشاورزان برای رهاسازی آب کشت پائیزه از 15 آبان

حسن محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: آبی که در حال حاضر در زاینده‌رود جریان دارد حق‎‌آبه محیط‌زیست است که به تالاب گاوخونی می‌ریزد و حداکثر از 20 آبان با افزایش دبی خروجی سد این آب به کشت پائیزه اختصاص می‌یابد.

رئیس صنف کشاورزان شرق اصفهان تصریح کرد: تخصیص این آب قطعی و بر اساس مصوبه قبلی است، قرار بود در زمان بازگشایی سد برای کشت پائیزه غله حداقل 450 میلیون مترمکعب آب پشت سد ذخیره شده باشد که این میزان تا زمان بازگشایی تحقق خواهد یافت و باید در جلسات آینده حجم آب را به گونه‌ای تنظیم کنیم که آب برای تابستان سال آینده باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: درخواست کرده‌ایم تا افزایش خروجی در 15 آبان انجام شود تا کشاورزان بتوانند از 20 آبان دریچه‌های آب مزارع را باز کنند و این جریان آب احتمالاً تا 25 روز ادامه خواهد داشت البته تصمیم‌گیری در این رابطه بر عهده کمیته مربوطه است.

محسنی افزود: درصورتی‌که بارش باران مناسب باشد مرحله دوم آبیاری از نیمه دوم اسفند به بعد و در غیر این صورت اواخر بهمن‌ماه خواهد بود البته بازدهی محصول نیز کاهش خواهد یافت اما در صورت برداشت تا 15 تیر سال آینده انجام می‌شود.

خسارت نکشت زمین چند ده هکتاری فقط 3 میلیون تومان

رئیس صنف کشاورزان شرق اصفهان بیان کرد: هماهنگی میان مسؤولان اجرایی استان و کشاورزان در سطح بسیار خوبی قرار دارد و در نتیجه آن کشت بهاره و تابستانه باوجود کم بودن آب تخصیص‌یافته به‌خوبی انجام شد.

وی یادآور شد: خسارت نکشت کشاورزان در سال‌های گذشته قابل‌مقایسه با مبالغی که از سوی دولت پرداخت شده نیست، در مجموع 42 میلیارد تومان به کشاورزان شهرستان اصفهان پرداخت شد که سهم کشاورزان بین 1 تا 3 میلیون تومان بوده است، به عبارت دیگر به کشاورزی که چند ده هکتار زمین داشته تنها 3 میلیون تومان خسارت پرداخت شده است.

انتهای پیام/63113/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول