اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ضرورت راه‎ اندازی پژوهشگاه استاندارد شمال کشور در گلستان

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: از نیازهای استان گلستان تکمیل و راه‎اندازی پژوهشگاه استاندارد شمال کشور است و با توجه به اهمیت تحقیق و تفحص نیاز است این مهم تحقق یابد.

ضرورت راه‎ اندازی پژوهشگاه استاندارد شمال کشور در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قرجه‎ طیار صبح امروز در همایش گرامیداشت روزجهانی استاندارد و تقدیر از سرآمدان و برگزیدگان استاندارد اظهار کرد: رعایت استاندارد تنها منحصر به کالاها نیست و استاندارد در حوزه تولید و ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و آحاد جامعه نیاز به برنامه های مطلوب و مشخصی دارد که باید از قوانین مشخص و استانداردها تبعیت کند.

وی تصریح کرد: امید است با استانداردهای بین‎المللی همگام شویم تا برای توسعه صادرات و کالاهای تولیدی خود افق روشن و مشخصی داشته باشیم.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان بیان کرد: از نیازهای استان گلستان تکمیل و راه‎اندازی پژوهشگاه استاندارد شمال کشور است و با توجه به اهمیت تحقیق و تفحص نیاز است این مهم تحقق یابد.

* در شهرستان‎های علی‎آبادکتول و کلاله اداره استاندارد راه‎اندازی شود

طیار با بیان اینکه تکمیل آزمایشگاه اداره کل استاندارد برای حسن نظارت و عدم اتکا به سایر استان‎ها از دیگر مطالبات ما است که انتظار داریم مورد توجه قرار بگیرد، افزود: استان گلستان دروازه ورود آسیای میانه و گمرک مرزی اینچه‎برون است که این مهم می‎طلبد آزمایشگاه استاندارد استان گلستان تجهیز و به‎روز شود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: شرق گلستان متشکل از هفت شهرستان است اما تنها در دو شهرستان گرگان و گنبدکاووس اداره استاندارد وجود دارد که نیاز است در شهرستان‎های علی‎آبادکتول و کلاله نیز اداره استاندارد راه‎اندازی شود.

*برخی تولیدکنندگان موازین استاندارد را رعایت نمی‎کنند

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: سابقه استانداردسازی به یک قرن رسیده است و قوانین باعث ارتقای کیفیت استاندارد در سطح ملی شد و پوشش استاندارد را هم گسترده‎تر کرده است.

نورمحمد تربتی‎نژاد تصریح کرد: استاندارد در حوزه رفاه عمومی و افزایش درآمد ملی و واردات و فروش کالاها و مشتری‎مدار کردن کالاها نقش ویژه‎ای داشت.

وی بیان کرد: از 163 کشور عضو استاندارد جهانی ایران مقام 25 را دارد که جایگاه خوبی است و می‎تواند ارتقا یابد.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش‎های پیش‎روی استاندارد متذکر شد: متأسفانه برخی تولیدکنندگان موازین استاندارد را رعایت نمی‎کنند و یا در حوزه مجازات‎های استاندارد باید اصلاحاتی صورت بگیرد.

تربتی‎نژاد گفت: قوانین استاندارد باید بر پیشرفت‎های روز و جهانی منطبق باشد و استانداردها باید به‎روز شود.

گفتنی است؛ در پایان همایش گرامیداشت روزجهانی استاندارد در گلستان که با حضور رئیس مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران و جمعی از مسؤولان برگزار شد از سرآمدان و برگزیدگان استاندارد در بخش واحدهای تولیدی و خدماتی، آزمایشگاه‎ها و شرکت‎های همکار در امر استانداردسازی و ... تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول