اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

استاندارد در رونق تولید و تولید باکیفیت نقش بسزایی دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان گفت: استاندارد در امر رونق تولید و حمایت از تولید باکیفیت نقش بسزایی دارد.

استاندارد در رونق تولید و تولید باکیفیت نقش بسزایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عزیزه امامی صبح امروز در همایش گرامیداشت روزجهانی استاندارد و تقدیر از سرآمدان و برگزیدگان استاندارد اظهار کرد: اگر استانداردها را رعایت نکنیم هزینه غیرقابل جبرانی بر پیکره اقتصاد و جامعه مدنی وارد می‎شود.

عدم رعایت استانداردها بر پیکره اقتصاد کشور آسیب می‎زند

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشورمان با مشکلات متعددی مواجه هستیم که یکی از آنها تحریم است، افزود: در کنار تحریم و فشارهای دشمنان، مشکلی که بر پیکره اقتصاد وجود دارد عدم رعایت برخی اصول، ضوابط و استاندادرها است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان با بیان اینکه استاندارد تکیه بر قواعد و قانون نیست و در کلیه شنونات و بخش‎های زندگی امروز نمایان است، بیان کرد: امروزه یک دغدغه و معضل در کشور، هدررفت منابع به علت عدم رعایت و فقدان برنامه‎ریزی در حوزه مختلف مصرف است، متأسفانه خلأ در این بخش فشار زیادی را به اقتصاد کشور وارد می‎کند و اگر چارچوب و استاندادری برای آن تعیین نشود به قهقرا خواهیم رفت.

متأسفانه در مصرف شیر، سبزی و میوه در ایران با سرانه جهانی فاصله داریم 

امامی با اشاره به اینکه نقش استاندارد در بهداشت و تغذیه و اثر آن بر همه ما پوشیده نیست، اذعان کرد: مهم ترین مجوزی که استاندارد صادر می‎کند در بخش تغذیه و بهداشت است.
وی با بیان اینکه مصرف بی‎رویه و غیرقابل اندازه در کشورمان به بزرگترین آسیب تبدیل شده است، ادامه داد: متأسفانه مصرف شکر در کشور 6 برابر سایر کشورها است و هر ایرانی سالانه 30 کیلوگرم شکر مصرف می‎کند، متأسفانه مصرف بیش از اندازه برخی مواد غذایی اثر سوء در کشور می‎گذارد و موجب هدررفت منابع می‎شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان تأکید کرد: باید استانداردها و ضوابط را رعایت کنیم چراکه یکی از امانت‎هایی که باید به نسل بعد تحویل دهیم جامعه سالم و بدون مشکلات است.
امامی یادآور شد: متأسفانه در مصرف شیر، سبزی و میوه در ایران با سرانه جهانی فاصله داریم و از آمار پایینی برخوردار هستیم که عدم فرهنگ‎سازی در این معضل اثرگذار است و رسانه‎های جمعی و مرکز ملی استاندارد در این امر و فرهنگ‎سازی در مصرف و یا کاهش مصرف مواد غذایی وظیفه سنگینی برعهده دارد.

اصلاح در فرآیند مصرف مورد توجه قرار گیرد

وی با بیان اینکه استاندارد در امر رونق تولید و حمایت از تولید باکیفیت نقش به سزایی دارد، گفت: تولیدات با کیفیت استان گلستان نشان می‎دهد با توجه به مشکلاتی که در تأمین منابع مالی دارند اداره‎کل استاندارد گلستان در رسالت و وظایف خود کوتاهی نمی‎کنند که باید از آنها تقدیر و تشکر ویژه کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان تأکید کرد: امید است با توجه به مشکلاتی که در تأمین منابع داریم شاهد صرفه‎جویی در آحاد توسعه اقتصادی باشیم و اصلاح در فرایند مصرف مورد توجه قرار بگیرد.
امامی افزود: یکی از دغدغه‎های بنده در تأمین منابع اداره کل استاندارد گلستان آن است که با توجه به آمار و شاخص‎ها و رتبه‎هایی که این اداره‎کل کسب کرده بودجه ابلاغی استان از استاندارد ملی افزایش یابد تا این اداره کل با انگیزه بیشتری به رسالت‎ها و مأموریت‎های خود عمل کند.


انتهای پیام/83018/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول