اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

سهامدار عمده آذرآب کیست؟/ اطلاعیه تفاهم قرارداد پیمانکاری

رئیس هیأت مدیره شرکت صنایع آذراب با انتشار اطلاعیه‌ای در مورد تفاهم‌نامه قرارداد پیمانکاری این شرکت برای ساخت تجهیزات شرکت اویک شفاف سازی کرد.

سهامدار عمده آذرآب کیست؟/ اطلاعیه تفاهم قرارداد پیمانکاری

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شرکت صنایع آذراب که به عنوان شرکت بزرگی در زمینه ساخت تجهیزات نیروگاهی، پتروشیمی، نفت، گاز، ساخت تجهیزات کارخانه‌های سیمان، قند و سایر پروژه‌های مهم عمرانی به شمار می‌رود، در سال‌های گذشته از طریق سازمان بورس به بخش خصوصی واگذار شده و به گفته یکی از مدیران سازمان خصوصی سازی، خریدار تمامی اقساط بابت خرید این شرکت را پرداخت کرده است.

صنایع آذراب امروز با مطالبات حقوق کارگران خود مواجه شده و کارگران نسبت به تعویق حقوق خود از مردادماه اعتراض دارند. در این زمینه احمد قلعه‌بانی رئیس هیأت مدیره آذراب روز گذشته اعلام کرد، ظرف دو روز حقوق مردادماه کارگران پرداخت می‌شود و حقوق شهریورماه نیز طی دو ماه آینده پرداخت خواهد شد.

طبق اطلاعات منتشره در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، روز گذشته در پایان معاملات بورس، عمده سهام به میزان 26.1 درصد معادل 262 میلیون سهم در اختیار صندوق رفاه و تأمین آتیه قرار داشته است، همچنین رتبه دوم سهامدار حقیقی مربوط به یک شخص حقیقی است که 7.4 سهام شامل 75 میلیون سهم را در اختیار داشته و صندوق سرمایه‌گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی به عنوان سومین سهامدار عمده آذراب بوده که 4.6 درصد از سهام آذراب شامل 46 میلیون سهم را در اختیار داشته است.

همچنین طبق اطلاعات منتشره در کدال، سایت رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت صنایع آذراب با ماهیت سهامی عام با سرمایه ثبت‌شده یک میلیون ریال در بازار دوم بورس حضور دارد و براساس گزارش فعالیت ماهانه یک ماه منتهی به 31 مرداد 98 به صورت حسابرسی نشده آمده است.

پروژه‌های نیروگاهی که در این شرکت اجرا شده و درآمد شناسایی شده طی دوره یک ماهه مردادماه 105 میلیارد و 211 میلیون ریال بوده و درآمد شناسایی شده از اول سال مالی تا پایان مردادماه 98 770 میلیارد و 821 میلیون ریال در بخش پروژه‌های نیروگاهی بوده است. 

همچنین پروژه‌های صنایع نفت و گاز با درآمد شناسایی شده طی دوره یک ماهه منتهی به مرداد 98، 114 میلیارد و 37 میلیون ریال و در سال جاری 334 میلیارد و 41 میلیون ریال بوده است و جمع درآمدهای شناسایی شده ناشی از اجرای پروژه‌ها در یک دوره یک ماهه منتهی به 31 مرداد 98 مبلغ 219 میلیارد و 248 میلیون ریال و درآمد شناسایی شده مجموع از اول سال تا پایان مرداد امسال یک‌هزار و 104 میلیارد و 862 میلیون ریال بوده و درآمد شناسایی‌شده از اول سال مالی تا پایان دوره مالی منتهی به پایان اسفند سال گذشته 3 هزار و 617 میلیارد و 687 میلیون ریال اعلام شده است. 

در اطلاعیه‌ای که امروز از سوی احمد قلعه‌بانی رئیس هیأت مدیره صنایع آذراب به رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی اعلام شده، آمده است پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری آذراب با شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک) در مورد توسعه فازهای مجتمع پتروشیمی دهلران شامل طراحی، ساخت، تأمین و نصب پروژه اعلام می‌شود. 

کارفرمای اصل این پروژه شرکت پتروشیمی دهلران و مبلغ تفاهم‌نامه 20 میلیون یورو و مدت زمان قرارداد از تاریخ امضا به مدت یک سال درنظر گرفته شده است.

همچنین در این نامه تأکید شده است که تفاهم‌نامه در دست امضا بوده و تاکنون منتج به انعتقاد قرارداد نشده است. مادامی که قرارداد نهایی و امضا شود، از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران خواهد رسید. 

متن این نامه را می‌توانید از اینجا+ اطلاعیه آذرآب اطلاعیه آذرآب  + دریافت کنید.

همچنین یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اعتراضات کارگران آذراب گفت: بخشی از این اعتراضات به حق بوده و بخشی نیز بر اثر تحریک عده‌ای صورت می‌گیرد که می خواهند از این نمد برای خود کلاهی ببافند، البته باید کارگران شرکت درنظر داشته باشند که همان گونه که تاکنون در دو سال گذشته حقوق آنها پرداخت شده است، مدیران و مسئولان شرکت درصدد تأمین حقوق آنان هستند و از همه مهمتر اینکه تلاش می‌کنند رونق تولید و کسب و کار در این شرکت مهم برگردد. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول