اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

رکوردشکنی موتور فضاپیما پس از آزمایش سرعت

آزمایش جدید موتور فضاپیمای طراحی شده توسط شرکت ری اکشن انجینز، منجر به ثبت رکورد سرعت بی سابقه‌ای شد.

رکوردشکنی موتور فضاپیما پس از آزمایش سرعت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، موتور SABRE که توسط شرکت Reaction Engines تولید شده، در تازه ترین آزمایش انجام شده رکورد سرعت 5 ماخ یا 5961 کیلومتر در ساعت را به ثبت رسانده است.

این آزمایش سرعت در مرکز فضایی کلرادو انجام شده است، این موتور هیبریدی مجهز به فناوری جدیدی برای خنک کردن اجزای داخلی بوده و با عبوردادن سریع تر جریان هوا در مقایسه با دیگر موتورهای جت می تواند با سرعت بی سابقه ای حرکت کند.

این موتور از طریق سوزاندن هیدروژن و اکسیژن مایع توان حرکت را به دست می آورد و انتظار می رود پس از بهینه سازی های لازم بتواند در نهایت با سرعت 25 ماخ یا 29808 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

سرعت مکش هوا به درون توربین های این موتور 25 برابر سریع تر از سرعت مکش هوا در زمان وقوع توفان های مرگبار نوع پنجم است که می تواند میلیون ها دلار خسارت به بار آورد، این موتور عمل مکش هوای اولیه را در عرض یک بیستم ثانیه انجام می دهد و می تواند دمای هوای هزار درجه سانتیگراد تا منفی 150 درجه سانتیگراد را تحمل کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول