اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

به روز‌رسانی شاخص‌ رتبه‌بندی دانشگاه‌های وزارت علوم

رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از روزآمدسازی شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

به روز‌رسانی شاخص‌ رتبه‌بندی دانشگاه‌های وزارت علوم

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در جلسه ویدئو کنفرانس این پایگاه با مسئولان دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان که به منظور آشنایی دو طرف با فعالیت‌های یکدیگر و بررسی راه‌کارهای همکاری انجام شد ضمن تشریح خدمات و زمینه‌های همکاری دو سازمان اظهار داشت: از جمله این همکاری‌ها می‌توان به آمادگی جهت تأسیس شاخه رایسست در دانشگاه رفسنجان، انتشار نشریات و چاپ کتاب‌های آن دانشگاه، حمایت از کنفرانس‌های دانشگاه رفسنجان، استفاده از پایگاه داده‌های مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری، استفاده از مرکز همایش‌های بین‌الملل جهت برگزاری مشترک همایش‌های ملی و بین‌المللی، به‌کارگیری پژوهشگر غیر مقیم، همکاری در زمینه‌های در حوزه‌های روابط بین‌الملل، ارتباط بین گروه‌های پژوهشی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد.

* آمادگی برای تأسیس شاخه رایسست در دانشگاه رفسنجان

وی همچنین با اشاره به وظایف پایگاه استنادی علوم جهان اسلام مانند رصد تولید علم در ایران و کشورهای اسلامی، رتبه بندی نشریات، دانشگاه‌‌ها، همایش‌‌ها و شناسایی پرتالیفترین نویسندگان تصریح کرد: شاخص‌‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال روزآمدسازی است.
در پایان مقرر شد مسئولان دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان نسبت به ارسال آخرین فهرست نشریات معتبر خود به همراه لینک مرتبط به‌منظور ارزیابی و ورود این نشریات به سامانه Master Journal List پایگاه‌استنادی اقدام کنند.
همچنین مقرر شد پس از معرفی نشریات باکیفیت برتر دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان، رایسست در انتشار و توزیع این نشریات با دانشگاه همکاری و دو طرف جهت عقد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی پژوهشی و فناوری اقدام کنند.
دانشگاه ولی‌عصر (عج) در سال ۱۳۶۹ تأسیس‌شده است و با پذیرش دانشجو از سال تحصیلی ۷۱-۷۰ فعالیت خود را آغاز کرده است. در حال حاضر بیش از ۸۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه ولی‌عصر (عج) مشغول به تحصیل می‌باشند و بیش از ۲۷۰ عضو هیئت‌علمی در مرتبه استادی، دانشیاری، استادیاری و مربی کار تدریس و آموزش دانشجویان را بر عهده دارند.
دانشگاه ولی‌عصر (عج) شامل شش دانشکده علوم پایه، ریاضی و کامپیوتر، فنی و مهندسی، کشاورزی، ادبیات و اقتصاد و مدیریت می‌باشد و دانشجویان می‌توانند در این دانشگاه در رشته‌هایی چون ریاضی محض، ریاضی کاربردی، آمار، علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، فیزیک، ادبیات فارسی، زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، حسابداری، علوم قرآن، مدیریت و حدیث، اقتصاد اسلامی، تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، باغبانی، خاکشناسی، گیاه‌پزشکی، زراعت و مهندسی عمران در مقطع کارشناسی، رشته‌های ریاضی محض گرایش‌های جبر، آنالیز و هندسه، ریاضی کاربردی، فیزیک حالت جامد فوتونیک گرایش لیزر، شیمی گرایش‌های آلی و تجزیه، زبان و ادبیات انگلیسی، حسابداری، مهندسی کشاورزی گرایش‌های علوم باغبانی، حشره‌شناسی، زراعت و خاکشناسی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته ریاضی در مقطع دکتری به تحصیل علم بپردازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول