اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اعطای دکترای افتخاری دانشگاه «هیروساکی» ژاپن به «بردی محمداف»

دکترای افتخاری دانشگاه «هیروساکی» ژاپن به رئیس جمهور ترکمنستان برای نقش قابل توجه وی در توسعه روابط دوجانبه بین «عشق آباد» و «توکیو» اهدا شد.

اعطای دکترای افتخاری دانشگاه «هیروساکی» ژاپن به «بردی محمداف»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «قربان قلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان دکترای افتخاری دانشگاه «هیروساکی» ژاپن را دریافت کرد.

مراسم اهدای این هدیه علمی به رئیس جمهور ترکمنستان امروز با حضور اساتید این دانشگاه، جامعه علمی کشور، نمایندگان انجمن همکاری آموزشی- علمی، ترکمنی- ژاپنی و اعضای هئیت رسمی ترکمنستان برگزار شد.

«کی ستا» رئیس دانشگاه هیروساکی در این مراسم از سفر بردی محمداف استقبال کرده و اظهار داشت: این سفر دوره جدیدی از همکاری‌های دوجانبه در زمینه آموزشی- علمی را باز کرده است.

رئیس دانشگاه هیروساکی ادامه داد: همچنین دکترای افتخاری به رئیس جمهور ترکمنستان برای نقش وی در توسعه روابط دوجانبه اهدا می‌شود.

بردی محمداف نیز گفت: در حال حاضر در ژاپن بیش از 20 دانشجو ترکمن درس می‌خوانند و امیدواریم با مرور زمان این شاخص افزایش یافته و ترکمنستان نیز آماده پذیرش دانشجویان ژاپنی است.

وی افزود: در قالب این سفر طیف وسیعی از همکاری‌های دوجانبه در دیدار با مقامات ژاپنی از جمله در زمینه حمل‌ونقل و ترانزیت بررسی خواهند شد که به ابتکار «عشق آباد» 2 قطعنامه توسط سازمان ملل متحد در بخش همکاری‌های بین‌المللی حمل‌ونقلی تصویب شده است.

رئیس جمهور ترکمن تصریح کرد: از ترکمنستان مسیرهای ترانزیتی فراوانی عبور و کریدورهایی اقیانوس آرام را به اروپا و شمال روسیه را به خلیج فارس متصل می‌کند.

بردی محمداف خاطر نشان کرد: برای توسعه تجارت و صادرات باید جاده‌های با کیفیت ساخته شوند و جاده‌ها برای تمام کشورها و تولید کنندگان محصولات مختلف سودمند می‌باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در منطقه شرکت‌های خارجی از جمله ژاپنی محصولات نوین و فراورده‌های نفتی و گازی را تولید می‌کنند.

به گفته بردی محمداف تمام مسائل ذکر شده در مذاکرات دوجانبه مطرح و بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول