اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پکن از «رویکرد دوگانه» غرب در قبال اعتراضات در هنگ‌کنگ و اسپانیا انتقاد کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از «رویکرد دوگانه» کشورهای غربی در قبال اعتراضات در هنگ‌کنگ و اسپانیا، گفت حقوق بشر به بهانه‌هایی برای مداخله کشورهای غربی در امور دیگران بدل شده است.

پکن از «رویکرد دوگانه» غرب در قبال اعتراضات در هنگ‌کنگ و اسپانیا انتقاد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هوا چانیینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه از آنچه «رویکرد دوگانه» کشورهای غربی در قبال اعتراضات در هنگ‌کنگ، اسپانیا و انگلیس خواند، انتقاد کرد و گفت کشورهای غربی حقوق بشر را به ابزاری برای مداخله در امور دیگران بدل کرده‌اند.

به نوشته پایگاه «چاینا دیلی»، چانیینگ که در یک نشست خبری در پکن صحبت می‌کرد، در پاسخ به سؤالی در مورد بی‌تفاوتی کشورهای غربی به اعتراضات گسترده در کاتالونیای اسپانیا و چند شهر انگلیس، این اعتراضات را مسائل داخلی مادرید و لندن خواند و گفت امیدوار است این مسائل به صورت مسالمت‌آمیز حل شود.

وی با این وجود گفت تفاوت رویکرد کشورهای غربی در قبال آنچه در هنگ‌کنگ جاری است و اعتراضات در اروپا، نشان می‌دهد که «به اصطلاح دموکراسی و حقوق بشر تنها توجیهی برای مداخله غرب در امور هنگ‌کنگ هستند.»

او افزود: «در برخورد با آشوب، باید تنها یک رویکرد وجود داشته باشد. اما افراد در قبال این موضوع رویکردی دوگانه اتخاذ می‌کنند. این تصور که آشوب‌ها فقط به دیگران آسیب می‌زند، نهایتا به خود آن‌ها هم خسارت وارد می‌کند.»

در روزهای گذشته منطقه کاتالونیای اسپانیا صحنه اعتراضات چندصدهزار نفری حامیان استقلال این منطقه از مادرید بوده است. همزمان در چند شهر انگلیس هم حامیان محیط زیست اعتراضاتی را انجام داده‌اند. در هر دو مورد، پلیس به شدت با معترضان برخورد کرده است. کشورهای غربی در قبال برخورد خشونت‌بار با معترضان در این دو کشور موضعی نگرفته‌اند. این در حالی است که همین کشورها بارها پلیس هنگ‌کنگ را به برخورد خشونت‌آمیز با معترضان متهم کرده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول