اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آغاز تدوین سند جامع جوانان در گنبدکاووس/ اجرای 300 برنامه ورزشی در هفته تربیت بدنی

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان با اشاره به آغاز فرایند تدوین سند جامع جوان 2025 شهرستان گنبدکاووس همزمان با هفته تربیت بدنی، گفت: در این هفته بیش از 300 برنامه ورزشی را در سطح استان تدارک دیده‌ایم.

آغاز تدوین سند جامع جوانان در گنبدکاووس/ اجرای 300 برنامه ورزشی در هفته تربیت بدنی

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، شهرستان گنبدکاووس به گواه بسیاری از ورزشکاران و ورزش دوستان در سراسر کشور یکی از مهم‌ترین و اثربخش‌ترین شهرستان‌های کشور در حوزه ورزش است که با تربیت و رشد قهرمانان پرافتخار بسیاری در رشته‌های مختلف و افتخارآفرینی‌های ملی و فراملی در مسابقات متعدد نشان داده است به قطبی برای ورزش کشور تبدیل شده است.

از این رو و پس از حضور مدیرکل ورزش و جوانان گنبدکاووس در هفته‌های گذشته در جلسه‌ای با حضور امام جمعه و فرماندار گنبدکاووس و دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات از این مسوولان، قولی مبنی بر افزایش حضور در گنبدکاووس و همچنین حمایت مادی و معنوی بیشتر از ورزش گنبدکاووس را داد که به همین علت در هفته تربیت بدنی و در نخستین گام از توجه ویژه به ورزش و جوانان این شهرستان دیداری میان روسا، نواب رئیس و دبیران هیئت‌های ورزشی، جوانان و سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان گنبدکاووس با مدیرکل ورزش و جوانان و فرماندار این شهرستان برگزار شد تا مطالبات این عزیزان از مسوولان شهرستانی و استانی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

* لزوم توجه اداره کل ورزش و جوانان به خانه‌های ورزش روستایی

فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این نشست با اشاره به اینکه دیدار با ورزشکاران و جوانان شهرستان یک اتفاق بسیار خوب و برای همه ما امیدبخش است، اظهار کرد: از حضور همه عزیزان به ویژه بانوانی که به عنوان نواب رئیس هیئت‌های ورزشی که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند صمیمانه تشکر می‌کنم.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه هیئت‌های ورزشی همان بسترهایی هستند که عمده بار اقدامات ورزشی در شهرستان بر دوش آنهاست، افزود: حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان نیز در این جلسه بسیار خوب و ارزشمند بوده و قطعا تداوم حضور ایشان در گنبدکاووس بسیار راهگشا خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه عدم وجود اسپانسر همواره یکی از مشکلات ورزش گنبدکاووس بوده است، خاطرنشان کرد: ما در فرمانداری آماده همکاری و رایزنی با مجموعه‌های مختلف برای حمایت از ورزش هستیم اما مساله این است تمام این کار به تنهایی از عهده فرمانداری بر نمی‌آید.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس با تلخ دانستن آمار سرانه ورزشی در این شهرستان، گفت: به دلیل وسعت بسیار زیاد شهرستان و جمعیت زیاد آن سرانه ورزشی شهرستان بسیار پائین است که البته این تمام ماجرا نیست و باید مسوولان استانی و ملی در کنار تلاش‌های شهرستانی به دنبال توسعه مکان‌ها باشیم.

کریمی خواستار توجه بیشتر اداره کل ورزش وجوانان به خانه‌های روستایی شد و ادامه داد: ما در شهرستان آماده برگزاری و میزبانی مسابقات بزرگ کشوری و بین‌المللی را داریم.

* حمایت مادی و معنوی از تدوین سند جامع جوان 2025

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان با تقدیر از فرماندار و رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس بابت فراهم ساختن مقدمات برگزاری این نشست، اظهار کرد: تقارن هفته تربیت بدنی با ایام باشکوه اربعین حسینی را به فال نیک گرفته و امیدواریم با روحیه‌ای حسینی در پیشبرد اهداف متعالی ورزش استان موفق باشیم.

بهمن طیبی با بیان اینکه هفته تربیت بدنی را باید به عنوان فرصتی برای جلب و جذب مردم به سوی ورزش بدانیم، افزود: از هر ظرفیتی برای بهره‌مندی از ورزش در سطح شهرستان استفاده کنید تا همه مردم با شناخت کامل از فواید ورزش در زندگی شخصی و اجتماعی خود آن را یکی از برنامه‌های اصلی خود قرار دهند.

وی با تاکید براینکه شهرستان گنبدکاووس را یکی از ظرفیت‌های اصلی و هم ورزش استان گلستان می‌دانیم، خاطرنشان کرد: به همین دلیل توجه ویژه‌ای را به شهرستان گنبدکاووس داشته‌ایم و همواره تلاش کرده‌ایم تا در حوزه‌های مختلف از جمله اعتبارات، برگزاری مسابقات بزرگ و توسعه ورزش در این شهرستان به صورت مضاعف اهتمام بورزیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان با استقبال از طرح تدوین سند جامع جوان در شهرستان گنبدکاووس، از حمایت مادی و معنوی از این طرح خبر داد و گفت: آغاز این حرکت بزرگ را در هفته تربیت بدنی ارج نهاده و امیدواریم در کنار 300 برنامه تدارک دیده شده در این هفته در استان گلستان به فرجام با افتخاری برسد.

* افزایش 20 درصدی ورزشکاران سازمان‌یافته در گنبدکاووس

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با توجه به تنوع قومیت‌ها، مذاهب و اقشار مختلف در این شهرستان پتانسیل‌های بسیار زیادی در گنبدکاووس وجود دارد، افزود: استفاده از ظرفیت‌های این حوزه به صورت جدی و با نگاه علمی و کارشناسانه از جمله اولویت‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

حجت‌الله یوسفی با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر 10 هزار نفر از ورزشکاران گنبدکاووس به صورت رسمی سازمان یافته‌اند، خاطرنشان کرد: این آمار نسبت به سال گذشته آن که دوره مدیریت قبلی بوده است 20 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در نیمه نخست سال جاری نیز بیش از 6 هزار نفر در سطح شهرستان بیمه ورزشی شده و در هیئت‌های مختلف سازماندهی شده‌اند، اضافه کرد: در طی یک سال و چند ماه گذشته پیگیر وصول اعتبارات ملی و استانی بسیاری شده‌ایم و درصدد هستیم با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، فرمانداری و مسوولان شهرستانی برای توسعه ورزش گام‌های بلندی را برداریم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه انتظار ما از مدیران ورزش استانی توجه بیشتر به گنبدکاووس به عنوان قطب و پایتخت رشته‌های ورزشی سپک تاکرا، والیبال، والیبال ساحلی، فوتوالی، سوارکاری و والیبال نشسته و ... است، گفت: باید تلاش کنیم تا ورزش به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی سبد برنامه‌ای زندگانی مردم در گنبدکاووس قرار بگیرد.

گفتنی است در این نشست نمایندگانی از روسای هیئت‌ها، نواب رئیس بانوان و دبیران هیئت‌ها در کنار نماینده جوانان و سازمان‌های مردم نهاد گنبدکاووس و دبیر کارگروه تدوین سند جامع جوانان شهرستان در سخنان کوتاهی به بیان نظرات و انتقادات خود پرداختند که فقدان بودجه کافی، مشکل در جذب اسپانسر، امکانات و تجهیزات ضعیف، سرانه پائین ورزشی، اجاره بالای سالن‌های تمرین، عدم توجه به تیم‌های پایه، تبعیض مادی و معنوی در ورزش بانوان و آقایان و حضور کمرنگ مدیرکل ورزش و جوانان در گنبدکاووس مهم‌ترین انتقادات مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول