اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آسمان نیمه‌ابری و بارش پراکنده در پایانه‌های مرزی/باران در برخی شهرها

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا تا جمعه در غرب کشور، شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و زاگرس جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور، به تناوب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

آسمان نیمه‌ابری و بارش پراکنده در پایانه‌های مرزی/باران در برخی شهرها

امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی شهرهای نجف و کربلا و همچنین پایانه‌های مرزی،‌اظهار داشت: در مرز خسروی فردا آسمان نیمه‌ابری تا ابری در برخی ساعات رگبار و باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز چهارشنبه نیز حاکم است.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: در مرز مهران آسمان فردا نیمه‌ابری گاهی با افزایش باد همراه با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه نیز همین شرایط به همراه وزش باد شدید در مرز مهران حاکم است. 

وی اضافه کرد:‌ در پایانه مرزی شلمچه آسمان فردا نیمه‌ابری و با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و همین شرایط جوی روز چهارشنبه نیز در شلمچه حاکم است. 

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: در کربلا آسمان طی دو روز آینده صاف تا کمی ابری خواهد بود، همچنین در نجف آسمان فردا صاف و روز چهارشنبه نیمه‌ابری است. 

* امروز باران در غرب و شمال غرب کشور

وی با بیان اینکه امروز خصوصاً در ساعات بعدازظهر شاهد بارش در استان‌‌ آذربایجان غربی، ‌جنوب آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه هستیم، گفت: فردا تا روز جمعه در استان‌های واقع در غرب کشور، شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و زاگرس جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور به تناوب بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

نقشینه ادامه داد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های آذربایجان غربی،‌کردستان، زنجان، آذربایجان شرقی، قزوین، کرمانشاه، لرستان، غرب استان مرکزی و غرب همدان است. 

وی گفت:‌ از روز دوشنبه تا پایان هفته در سواحل شمالی کشور بارش متناوب باران و وزش باد خواهیم داشت و بعدازظهر امروز تا پیش از ظهر فردا در محورهای مواصلاتی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان باد، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت. 

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز و فردا به علت وزش باد روی شمال عربستان و جنوب عراق، گرد و خاک در استان‌های خوزستان و ایلام دور از انتظار نیست. 

نقشینه‌ در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری و در برخی ساعات افزایش ابر و گاهی وزش باد و بارش پراکنده و محدود پیش‌بینی می‌شود که این شرایط طی چند روز آینده نیز حاکم است. 

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی بیان کرد: فردا اهواز با بیشینه دمای 36 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول