اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اهلیت، شرط لازم انتخاب سهامداران جدید آذرآب است

نماینده شورای کار در استان مرکزی با بیان اینکه کارگران آذرآب نگران واگذاری سهام این شرکت به افراد نااهل هستند، گفت: فردی که قرار است مالکیت کارخانه‌ای را به دست بگیرد، باید اهلیت لازم را داشته باشد تا بتواند امور را مدیریت کند.

اهلیت، شرط لازم انتخاب سهامداران جدید آذرآب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی زند ظهر امروز در نشست اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی اظهار کرد: امنیت شغلی کارگران با خصوصی سازی غلط و نادرست واحدها متزلزل شده است و بسیاری از واحدهای واگذار شده به بخش خصوصی بعد از واگذاری برای کارگران ایجاد مشکل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی با واگذاری‌های اشتباه در کشور سنت بدی را اجرایی کرده و اعتماد جامعه کارگری را نسبت به خصوصی سازی از بین برده است، ادامه داد: امروز کارگران گمان می‌کنند با خصوصی ‌سازی  شغل خود را از دست می‌دهد و این تفکر به خاطر اشتباه در خصوصی سازی‌های صورت گرفته است.

نماینده شورای کار در استان مرکزی اظهار کرد: کارگران آذرآب نگران واگذاری سهام این شرکت به افراد نااهل هستند، مشکل سهامداری و مدیریتی این شرکت به خاطر اشتباه در واگذاری‌ بوده است و باید مراقب بود در واگذاری بعدی دچار این اشتباه نشویم.

وی با بیان اینکه صرف اینکه کسی پول داشته باشد برای مالکیت یک واحد کفایت نمی‌کند، گفت: فردی که قرار است مالکیت کارخانه‌ای  را به دست بگیرد، باید اهلیت لازم را داشته باشد تا بتواند امور را مدیریت کند.

نماینده شورای کار در استان مرکزی  گفت: کارگران استان از سران سه قوه مکتوب خواسته‌اند بحث خصوصی سازی را جدی بگیرند و افرادی را که سوء استفاده کردند، خلع ید کنند.

سرمایه در گردش در مناطق روستایی باید خارج از نواحی صنعتی پرداخت شود

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: در خصوص اشتغال روستایی عملکرد استان نسبت به منابع به طور نسبی مناسب است.

عیسی منصوری افزود: ظرفیت شهرستان اراک در حوزه دام بالا نیست و این در حالی است که عمده تسهیلات اختصاصی در بخش تسهیلات روستایی برای دام و طیور است که انتظار می‌رود کمیته نظارت در چارچوب قوانین و مقررات نسبت به رفع این مغایرت‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: بر اساس داده‌ها در خصوص اخذ وثیقه ۱۱ درصد طرح‌ها مغایرت وجود دارد چرا که توسط بانک‌ها اخذ وثیقه مازاد صورت گرفته که نیاز است بانک‌ها با دقت بیشتری در این راستا عمل کنند و   همچنین پرداخت وام به متقاضیان به صورت مستقیم پرداخت شده که این موضوع بر خلاف قوانین و مقررات است.

منصوری خاطرنشان کرد: سرمایه در گردش در مناطق روستایی باید خارج از نواحی صنعتی پرداخت شود و بر اساس ابلاغیه اخیر سرمایه در گردش شامل تکمیل طرح‌های نیمه تمام با ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی نمی‌شود.

پیگیری مشکلات شرکت هپکو و آذرآب در هفته جاری 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: تثبیت اشتغال به جای ارایه وام جدید برای کسب و کار برای ما از اولویت بالاتری برخوردار است و در خصوص مشاغل خانگی صرفا به دنبال پرداخت وام نباشیم.

حاتم شاکرمی افزود: در خصوص نهادهای حمایتی برای خرید خودرو موافق پرداخت تسهیلات نیستیم، مگر در مواردی که به منظور ساماندهی به  امور حمل و نقل باشد.

وی بیان داشت: بر اساس شاخص‌ها وضعیت کارگری استان مطلوب است و در خصوص رفع مشکلات شرکت هپکو و آذرآب هفته جاری نشستی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار می‌شود و تصمیمات خوبی در خصوص شرکت آذرآب گرفته می‌شود.

مشکلات کارگری را ریشه‌ای حل کنیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: بروز مشکلات در شرکت‌های آذرآب و هپکو به دلیل سوء مدیریت و واگذاری‌های نادرست است.

محمد تقی آبایی هزاوه تصریح کرد: باید ریشه‌ای مشکلات این صنایع رفع شود تا شاهد رونق در این واحدها باشیم.

وی بیان داشت: سال گذشته ۷هزار و ۱۳۶ کارگر مشمول حقوق معوقه بودند و این در حالی است که در شش ماهه امسال به ۵ هزار و ۵۳۵ کارگر کاهش یافت. 

آبایی در خصوص مقرری بگیران استان نیز گفت: تعداد مقرری بگیران استان در شش ماهه سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته ۶۹۷مورد کاهش یافته است.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول