اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه بحرین: توافق نظر منطقه‌ای درباره امنیت دریانوری وجود دارد

وزیر خارجه بحرین که کشورش میزبان نشستی درباره امنیت دریانوردی با حضور نماینده رژیم صهیونیستی است، می‌گوید که توافق نظر منطقه‌ای درباره امنیت دریانوردی وجود دارد.

وزیر خارجه بحرین: توافق نظر منطقه‌ای درباره امنیت دریانوری وجود دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین مدعی شد که توافق نظر منطقه‌ای درباره امنیت دریانوردی وجود دارد.

شبکه اسکای‌نیوز در خبری فوری با اعلام این خبر همچنین به نقل از رئیس هیأت آمریکایی شرکت‌کننده در نشست منامه گزارش کرد که «ما به اعمال فشار بر ایران به منظور تغییر رفتارهای آن ادامه می‌دهیم.»

وی افزود که گسترش سلاح‌های کشتار جمعی تهدیدی برای امنیت جهانی است.

بنابر گزارش شبکه سعودی «العربیه»، وزیر خارجه بحرین در افتتاحیه این نشست گفت: «ما همگی باید موضع جمعی در خصوص اقدامات ضروری برای حفظ کشورهایمان در برابر کشورهای شر اتخاذ کنیم.»

آل خلیفه افزود که «آغاز بکار کارگروه ورشو ویژه سلامت دریانوردی و حمل‌ونقل هوایی در حالی است که منطقه و کل جهان با تهدیدات خطرناک و روزافزون مواجه است.»

وی بر ضرورت دستیابی به راهکار موثر برای مقابله با تهدیدات روزافزون و تأمین امنیت کشورهای منطقه و ثبات اقتصاد جهانی تأکید کرد.

نشست امنیت دریایی به رهبری آمریکا از صبح امروز دوشنبه با حضور تعدادی از کشورهای عربی اعم از عربستان سعودی، امارات، کویت و عمان و هیأت صهیونیستی به مدت دو روز در منامه در حال برگزاری است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که «دِینا بنونیستی» مدیر اداره ضد تروریسم وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در کنفرانس منامه شرکت کرده است.

بر اساس این گزارش، «الیوت کنگ» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌المللی و منع گسترش سلاح‌های اتمی و رئیس هیأت آمریکایی در این نشست بر اهمیت یکپارچگی تلاش‌های بین‌المللی به منظور حفظ امنیت دریانوردی و حمل‌ونقل هوایی تأکید کرد.

روزنامه بحرینی «الأیام» نوشت که این کنفرانس یکی از نتایج کنفرانس به اصطلاح «حمایت از صلح و امنیت غرب آسیا» است که فوریه گذشته در ورشو پایتخت لهستان برگزار شد.

به نوشته این روزنامه این کنفرانس طی امروز دوشنبه و فردا سه‌شنبه با حضور بیش از ۶۰ کشور برگزار می‌شود و به بررسی خطرات و تهدیدات علیه منطقه در سایه آنچه خطرات ایران برای دریانوردی و حمل ونقل هوایی خوانده شده، می‌پردازد.

در همین ارتباط سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان امروز دوشنبه در واکنش به دعوت از هیأت رژیم صهیونیستی برای شرکت در نشست منامه گفت: بسیار جای تاسف دارد کشور مدعی اسلامیت دست به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بزند و ایران این اقدام را محکوم می‌کند.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول