اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

سودجویان بازار مسکن عامل تهدید تهران در زمان وقوع زلزله

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که سودجویان در بازار مسکن فعال هستند باید نگران وقوع زلزله و تأثیر آن بر ساختمان‌های شهر باشیم.

سودجویان بازار مسکن عامل تهدید تهران در زمان وقوع زلزله

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمدی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست بهسازی لرزه‌ای ساختمان‌های متداول شهر تهران گفت: جزو 10 کشور ابتدایی هستیم که بالاترین ریسک‌های اقلیمی را در کشورمان شاهدیم و اتفاقات ناگواری را هر از گاهی می‌بینیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بیش از پیش نگران شهر تهران هستیم و نگران شهروندان تهرانی آن هم به دلیل تراکم بالای سکونت گزینی.

وی افزود: در مجلس و شورای اسلامی شهر تهران در جلسات متعدد موضوعات و اتفاقات محتمل را گوشزد کرده‌ایم و در حال اندیشیدن راه حل‌ها بوده‌ایم.

محمدی خاطرنشان کرد: متاسفانه در هر حادثه‌ تلاش شده است تا درد شهروندان را تسکین بدهیم و همه را بسیج کرده‌ایم تا بازسازی رخ بدهد اما همین کارها هم با چالش‌هایی مواجه بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: از سال ۷۷ تا سال ۹۵ براساس اعلام رسمی نهادهای متولی هر چقدر نرخ رشد طبیعی قیمت‌ها بوده است رشد عمومی قیمت مسکن دو برابر آن بوده است.

وی ادامه داد: چنین بازاری که نه کنترلی روی آن وجود دارد و نه مسئولین برای کنترل آن امکاناتی دارند طبیعی است که یک سری سودجو به آن ورود می کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: طبیعی است که در این بازار متلاطم یک سری افراد منفعت طلب وارد می شوند تا یک سری ساختمان‌های بی کیفیت بسازند و فقط سودجویی خودشان را داشته باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که بر این بازار هیچ نظارتی نباشد طبیعی است که باید به واسطه هر حادثه‌ای نگران فروریختن بخشی از شهر باشیم و این موضوع باعث شده در هر جلسه‌ای انگشت اتهام را به سمت متخصصین ببریم.

وی افزود: ۱۸۷ کشور جهان امروز با تعریف ابزارهای مختلف توانسته آمد بر بازار مسکن نظارت کرده و عمر مفید ساختمان را محقق کنند اما امروز وقتی ما در کشورمان دست به کار می شویم که این ابزار را تعریف کنیم داد خیلی‌ها در می‌آید.

محمدی گفت: اگر ابزار و روش‌هایی دارید که می شود بازار سوداگرانه مسکن را مدیریت کرد و بر آن نظارت کرد مطمئن باشید بعد از آن کیفیت ساخت مسکن بالا رفته و آن وقت دیگر نیازی به نگرانی برای زلزله نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول