اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

همزن تیغه پیچشی دوفازی اختراع شد

«همزن تیغه پیچشی دوفازی گاز- مایع» به همت پژوهشگران دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه ثبت اختراع شد.

همزن تیغه پیچشی دوفازی اختراع شد

به گزارش گروه علمی ودانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وزارت علوم، «همزن تیغه پیچشی دوفازی گاز- مایع» به همت پژوهشگران دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه ثبت اختراع شد.

داود معروفی مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: این اختراع به همت امیر حیدری عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز و دانشگاه سمنان در اداره کل ثبت اختراعات کشور به شماره ۹۶۹۲۸ به ثبت رسید.

حیدری در توضیح این اختراع گفت: تعداد زیادی از واکنش‌های موجود در صنایع شیمیایی مانند فرآیندهای اکسیداسیون، هیدروژناسیون و بیولوژیکی در محیط‌های دو فازی گاز- مایع انجام و مشکل اساسی در مخازن همزن‌دار گاز- مایع در پخش‌شوندگی گاز درون مخزن است.

وی با بیان اینکه توزیع نامناسب فاز گاز باعث کاهش بهره‌وری فرآیند و افزایش هزینه‌های تولید و کاهش کیفیت محصول نهایی خواهد شد، افزود: در این اختراع، شکل بهینه با اصلاح ساختار هندسی همزن حاصل شده به طوری که عمل اختلاط فاز گاز با کیفیت مناسبی در مخزن همزن‌دار گاز- مایع انجام می‌شود.

محمدجواد شاملو

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول