اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

ژن خوب و اهداف پروازی ناکام چمدان به دست شدند/ وزیر ورزش کجایی؟ دقیقا کجایی؟

تیم تیراندازی اسکیت ایران در حالی قرار است در مسابقات کسب سهمیه المپیک شرکت کند که ورزشکاران این رشته مربی تخصصی ندارند و این اعزام‌ها به واسطه فعالیت ژن خوب، شائبه برانگیز شده است.

به  گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ماجراهای تیراندازی و ژن خوب کماکان ادامه دارد. چند روز قبل بود که فدراسیون تیراندازی با وجود انتقاداتی که در خصوص نتایج تیم ملی اهداف پروازی وجود دارد، اسامی ورزشکاران اعزامی به قطر را برای کسب سهمیه المپیک اعلام کرد که دوباره شاهد حضور "ژن خوب" در ترکیب تیم اعزامی بودیم.

ملی‌پوشان اهداف پروازی ایران که در مسابقات جهانی فنلاند و قهرمانی آسیا در قزاقستان نتایج خوبی نداشتند، حالا قرار است راهی قطر شوند تا در مسابقه کسب سهمیه المپیک شرکت کنند. اما خروجی این سفرها برای تیراندازی کشور چیست؟ آقازاده رئیس فدراسیون در این اعزام ها چه عملکردی داشته که دوباره در فهرست اعزامی قرار دارد؟

* نقش شورای برون‌مرزی در اعزام تیم‌ها چیست؟

با حضور علی دادگر در فدراسیون تیراندازی، توجه به اهداف پروازی بیش از گذشته شد تا جایی که مربیان و ورزشکاران تفنگ و تپانچه هم انتقاداتی را به این موضوع مطرح کردند اما این اعتراضات راه به جایی نبرد؛ به طوری که اعزام‌های بین‌المللی بیشتری هم برای ورزشکاران اهداف پروازی در نظر گرفته شد.

البته فدراسیون در این خصوص اعتقاد دارد اهداف پروازی هم یک رشته این فدراسیون است و نباید نادیده گرفته شود اما سوال اصلی اینجاست چرا با وجود مسائل و مشکلات مالی به جای تمرکز روی تفنگ و تپانچه که می‌توانند سهمیه بگیرند و حتی در المپیک مدال کسب کنند، توجه این روزهای فدراسیون به اهداف پروازی شده است؟ نقش شورای برون‌مرزی وزارت ورزش در این میان چیست؟ آیا میان این توجه و حضور آقازاده رئیس فدراسیون، نسبتی وجود دارد؟

شورای برون‌مرزی که با اعزام ملی‌پوشان تفنگ و تپانچه به هانوفر مخالفت کرده بود، آیا از نتایج اهداف پروازی اطلاع دارد که با همه اعزام‌های آنها موافقت می‌کند؟ وزیر ورزش و جوانان چقدر در جریان برنامه‌های فدراسیون‌هاست تا در این شرایط مالی، هزینه‌های بیت‌المال هدر نرود؟

* اعزام 3 ورزشکار اسکیت بدون مربی

نکته جالب دیگر در اعزام تیم اسکیت به مسابقات قاره‌ای کسب سهمیه المپیک این است که این رشته مربی ندارد و فرشید عبدالمحمدی بدون تخصص هدایت تراپ و اسکیت را در مسابقات قطر برعهده گرفته است.

علی دوستی، امیرمحمد دادگر و رامتین بشارتی ورزشکاران اعزامی اسکیت هستند که غیر از علی دوستی، 2 ورزشکار دیگر رکوردهای جالب توجهی نداشتند.

* آواکیان: شاید فقط دوستی بتواند راهی فینال شود

هنریک آواکیان سرمربی سابق اسکیت ایران در گفت‌وگو با فارس، درباره اینکه اگر شما همچنان مربی اسکیت بودید هر 3 ورزشکار را راهی مسابقات کسب سهمیه می‌کردید، گفت: به نظر من فقط علی دوستی رکورد خوبی دارد. رکوردهای او 117، 119 و 122 بوده است. اگر میانگین این رکوردها را در مسابقات قطر بزند، 80 درصد می‌تواند راهی فینال شود.

وی افزود: وقتی یک ورزشکار در خانه نتواند رکورد قابل توجهی داشته باشد، به نظر شما می‌تواند در مسابقات خارج از کشور رکورد قابل توجهی داشته باشد؟ البته فدراسیون همیشه کارهای خود را توجیه می‌کند و مطمئن باشید اگر بعد از مسابقات از نتایج آنها سوال کنید می‌گویند، باد بود، مهمات نبود و ... چند دلیل دیگر.

* رصد فدراسیون‌ها توسط وزارت ورزش

در این شرایط اقتصادی که فدراسیون‌ها با آن روبه‌رو هستند به نظر می‌رسد وزیر ورزش و معاونان این وزارتخانه باید بیشتر و دقیقتر برنامه‌های فدراسیون‌ها را رصد کنند تا جلوی هزینه‌های اضافی گرفته شود. چرا باید یک تیم با حضور یک ژن خوب که نتایجش دلالت بر بسیاری از ناگفته ها دارد، این چنین مورد توجه بوده و راهی مسابقات مختلف شوند که خروجی شان نزدیک به هیچ است؟

فدراسیونی که بدهی‌‌های زیاد دارد و با مشکلات فشنگ و مهمات روبه‌روست، می‌تواند به جای هزینه اضافی در رشته اهداف پروازی، آن را در رشته‌های مدال‌آور انجام دهد تا سبد کاروان نیز در بازی‌های آسیایی و المپیک سنگین‌تر شود.

وزیر ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی این حوزه، بارها و بارها تاکید کرده که از اعزام های بی رویه جلوگیری شده و فدراسیونها از اعزام نفرات اضافی و بیهوده بپرهیزند اما ظاهرا این قانون درباره تیراندازی صدق نمی کند و آقای ژن خوب به رغم نتایج ضعیف کماکان پای ثابت اعزام هاست و اکنون چمدانش را برای سفر به قطر می بندد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول