اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

روایت استاندار کهگیلویه و بویراحمد از معطل ماندن طرح‌ اشتغال روستایی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عدم جذب تسهیلات اشتغال روستایی گفت: پروژه‌ای که با یک تلفن حل می‌شد یکسال و اندی است مانده است.

روایت استاندار کهگیلویه و بویراحمد از معطل ماندن طرح‌ اشتغال روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین کلانتری ظهر امروز در نشست کارگروه اقتصاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در خصوص اعتبارات اشتغال روستایی گفت: اعتبارات اشتغال روستایی سال ۹۷ استان هنوز جذب نشده در حالی که در نیمه دوم سال ۹۸ قرار داریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به پرونده‌های اشتغال روستایی که نگاه می‌کردم در پرونده‌ای عددی با یک تلفن حل می‌شد اما یک سال و اندی است که این پرونده مانده است.

وی خطاب به مدیران با بیان اینکه فرصت جذب اعتبارات سال ۹۸ را از دست ندهید، افزود: هر چه سریع‌تر طرح‌های حوزه اشتغال روستایی را تعیین تکلیف کنید، در مدت یک هفته طرح‌هایی که مشکل دارند معرفی شوند تا طرح جدید جایگزین و این فرصت از بین نرود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در خصوص اعتبارات اشتغال روستایی حساسیت داشته باشید حساسیت شما مدیران یعنی جذب منابع جدید و ایجاد اشتغال برای فرزندان این استان.

وی با اشاره  به اینکه عملکرد استان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی خوب بوده اما با نقطه مطلوب فاصله داریم، گفت: در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تخصیص منابع جدید منوط به جذب اعتبارات سال ۹۷ اعلام شد

کلانتری بیان کرد: مدیران در جذب اعتبارات اشتغال روستایی جهادی عمل کنند و از این فرصت که با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات ایجاد شده استفاده شود.

 مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بانک اطلاعاتی از جامعه بیکاران استان در دست نیست،گفت: این خلاء حتی در سطح کشور هم احساس می‌شود.

پیش از سخنان استاندار حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به برخی موانع پیش‌روی اشتغال روستایی پرداخت و گفت: مشوق‌های بیمه‌ای مهمترین مانع پیش‌روی اشتغال روستایی است. اداره کار تمام مشوق‌های بیمه‌ای را پرداخت کرده اما تامین اجتماعی خدمات بیمه‌ای شاغلین را انجام نمی‌دهد.

این مسوول با بیان اینکه بیشتر تسهیلات اشتغال روستایی استان جذب شده بر لزوم تدوین بانک جامع بیکاران استان تاکید کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول