اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سلامت بیش از 5 هزار نوآموز پیش دبستانی استان سنجش شد

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 5 هزار و 571 نوآموز پیش دبستانی استان خبر داد.

سلامت بیش از 5 هزار  نوآموز پیش دبستانی استان سنجش شد

خلیل رنجبر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج از اجرای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش‌دبستانی برای چهارمین سال متوالی در استان خبر داد و اظهار کرد: این برنامه از دوم شهریورماه آغاز و تا پایان آبان ماه در 11 پایگاه مقدماتی و تخصصی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 5 هزار و 571 نوآموز پیش دبستانی به پایگاه‌های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی در 8 شهرستان مراجعه کرده‌اند، افزود: تاکنون مدیران مراکز پیش‌دبستانی نیز برای بیش از 4 هزار نوآموز از طریق سامانه  http://h1.ehs.ir/tashkhis/home اقدام به نوبت گیری در پایگاه‌های سنجش کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد یک‌هزار و 21 نوآموز ارجاع هوش، 132 نوآموز ارجاع شنوایی،361 نوآموز ارجاع بینایی، 17 نوآموز ارجاع جسمی – حرکتی و دو نفر نوآموز مشکوک به اختلال عصبی رشدی اُتیسم تشخیص داده شده و به مرحله تخصصی برای بررسی دقیق‌تر معرفی شدند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با تأکید بر اهمیت بحث غربالگری در سنجش خاطر نشان کرد: شناسایی و مداخله بهنگام در پیشگیری از معلولیت‌ها و رفع مشکلات آموزشی مؤثر و نظامی حمایتی در ارائه خدمات بهینه در زمینه آموزشی و تربیتی است.

 

رنجبر بیان کرد: در این برنامه نوآموزان در زمینه بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری-گفتاری و اُتیسم با هدف شناسایی اختلالات جسمانی و ارزیابی سطح آمادگی تحصیلی سنجش می‌شوند.

وی با بیان اینکه نوآموزان بدو ورود به دوره پیش دبستانی که در پنج سالگی سنجش می‌شوند برای دوره ابتدایی نیاز به سنجش مجدد ندارند، افزود: سنجش به موقع نوآموزان پیش از ورود به مدرسه باعث می‌شود مشکلات شنوایی، بینایی و گفتاری شناسایی و در اغلب موارد با سمعک، عینک و یا کلاس گفتار درمانی و غیره رفع شوند.

وی با تأکید براهمیت و ضرورت برنامه مذکور در تسهیل شرایط یادگیری نوآموزان و پیگیری مشکلات آنان، اجرای دقیق سنجش نوآموزان پیش دبستان را گامی مؤثر در جلوگیری از افت تحصیلی و ارائه خدمات آموزشی متناسب با استعداد و توانمندی‌های نوآموزان در راستای بسط عدالت آموزشی عنوان کرد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول