اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

حمایت از تولید ملی به ثبات قیمت‌ها کمک می‌کند

رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان گفت: حمایت از تولید ملی اشتغال را رونق خواهد داد و وضع بازار را به لحاظ ثبات قیمت تغییر می‌دهد.

حمایت از تولید ملی به ثبات قیمت‌ها کمک می‌کند

علی‌اکبر صیادجو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در تشریح وضع بازار لوازم خانگی اظهار کرد: شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی خارجی مانند ال‌جی و سامسونگ تولیدشان را در کشور متوقف نکرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه حمایت‌ دولت در بخش تولید از شرکت‌های خارجی در کشور کم‌رنگ شده است، تصریح کرد: از سوی دیگر این شرکت‌ها برای تولید لوازم خانگی بی‌رغبت شده‌اند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان با اشاره به دلایل بی‌رغبتی این شرکت‌ها برای تولید لوازم خانگی در ایران، اضافه کرد: این شرکت‌ها در بخش حمایتی مانند گذشته موردتوجه قرار ندارند.

صیادجو با بیان اینکه چنانچه این شرکت‌ها نام برندشان را عوض کنند، موردحمایت دولت قرار می‌گیرند، عنوان کرد: به‌طور مثال شرکت‌های پاکشوما و اسنوا چندین برند لوازم خانگی را در دست تولید دارند و شرکت پاکشوما بیش از 6 برند را تولید می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه شرکت اسنوا در حال حاضر چهار برند تولید می‌کند، بیان کرد: به لحاظ اینکه منافع آنها تقریباً داخ کشور است و دولت از این شرکت‌ها نسبت به ال‌جی و سامسونگ بیشتر حمایت می‌کند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان تصریح کرد: چون شرکت‌های خارجی مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند، خیلی علاقه‌مند به تولید در داخل ایران نیستند و نمی‌خواهند که دامنه فعالیت‌هایشان را داخل ایران توسعه دهند.

صیادجو با بیان اینکه جی‌پلاس یک شرکت ایرانی است، ادامه داد: این شرکت چندین برند را تولید می‌کند؛ برند دیگر مانند اسمارت توسط شرکت ال‌جی زده می‌شود و چون خیلی موردتوجه دولت ایران نیستند، به برندهای مشابه روی آورده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه ایکس‌ویژن و امثال آن نیز از این دست برندها هستند که در بخش جایگزینی برند تولید می‌شوند، اظهار کرد: منافع این برندها به شرکت ال‌جی می‌رسد؛ اما با نام و برند دیگری در ایران فعالیت می‌کنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی سمنان تصریح کرد: حمایت از تولید ملی اشتغال را رونق خواهد داد و وضع بازار را هم به لحاظ ثبات قیمت می‌تواند مورد تغییر قرار دهد.

صیادجو با تأکید بر اینکه رکود در بازار همچنان حکم‌فرما است، اضافه کرد: قدرت خرید مردم در قبال افزایش قیمت‌ها نامتوازن است.

وی خاطرنشان کرد: کارخانجات و تولیدکنندگان باید از لحاظ دریافت تسهیلات بانکی موردحمایت ویژه قرار گیرند تا بتوانند در مسیر تولید فعالیت خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/۷۵۰۳۵/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول