اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

وزارت میراث فرهنگی خواستار توقف پروژه روگذر اسلام‌آباد غرب شد + سند

وزارت میراث فرهنگی با ارسال نامه ای، از استاندار کرمانشاه خواست تا دستور توقف پروژه روگذر اسلام‌آباد غرب را صادر کند.

وزارت میراث فرهنگی خواستار توقف پروژه روگذر اسلام‌آباد غرب شد + سند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پروژه روگذر اسلام‌آباد غرب مخالفان جدی پیدا کرده و اخیراً وزارت میراث فرهنگی هم به این مسئله ورود کرده و خواستار توقف این طرح شده است.

اخیراً نامه مخالفت این وزارتخانه خطاب به استانداری  به دست خبرگزاری فارس رسیده است.

در این نامه آمده است که «با توجه به گزارش رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی که بر اساس سه فصل عملیات باستان‌شناسی به سرپرستی آقای دکتر کامیار عبدی طی سال‌های ۷۷-۷۹ که نتایج آن در قالب چندین مقاله در سطح ملی و بین المللی انتشار یافته تپه چغاگاوانه عنوان بزرگترین محوطه پیش از تاریخ حوزه زاگرس و غرب کشور است و توالی فرهنگ از دوره نوسنگی تا اشکانی با قدمت هشت هزار سال ارائه نموده است و از منظر علمی یکی از محوطه‌های کلیدی غرب کشور در حوزه مطالعات باستان شناسی پیش از تاریخ شرق باستان به شمار می رود.

 

 


با عنایت به قوانین مذکور جهت حفاظت و صیانت از اثر فرهنگی تاریخی یاد شده این معاونت طی نامه‌ای به اداره کل استان کرمانشاه خواستار توقف هرگونه عملیات عمرانی تا تطبیق عرصه و حریم تپه چغا گاوانه شد؛ همچنین مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه طی مکاتباتی با شهرداری و فرمانداری محترم شهرستان انجام هرگونه عملیات عمرانی را منوط به گزارش نهایی و تصمیم پژوهشکده باستان‌شناسی و اخذ مجوز از این معاونت دانست که درخواست مذکور از سوی شهرداری و فرمانداری شهرستان اسلام آباد غرب تا کنون بی پاسخ مانده است. بر اساس آخرین گزارش بازدید میدانی رئیس محترم پژوهشگاه و پژوهشکده باستان شناسی از محوطه مذکور بر انجام عملیات عمرانی در عرصه تپه چغا گاوانه و با عنایت به موارد مطروحه مقتضی است در اسرع وقت  دستور توقف عملیات عمرانی را صادر فرمایید.»

حال باید دید که واکنش استانداری کرمانشاه به این نامه چیست. بازوند پیش از این و با توجه به برنامه‌های ویژه ایام اربعین، دستور توقف موقت این پروژه را صادر کرده بود.

انتهای پیام/ح/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول