اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

همایش 10000 نفری حرم تا حرم جاماندگان اربعین

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مینودشت با اشاره به برنامه‌ریزی برای بزرگداشت روز اربعین حسینی، گفت: 10 هزار نفر از مردم مینودشت در پیاده‌روی 25 کیلومتری حرم امامزاده جعفر (ع) تا حرم امامزاده یحیی بن زید (ع) شرکت کردند.

همایش 10000 نفری حرم تا حرم جاماندگان اربعین

جعفر ذوبی سرابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه از روزهای قبل و براساس برنامه‌ریزی اوقاف و امور خیریه مبنی بر بسیج کردن امکانات ادارت تابعه برای خدمات‌رسانی به عزاداران حسینی اقدامات خود را در زمینه بزرگداشت اربعین حسینی و خدمت به کاروان‌های سوگواری آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: برنامه‌های ویژه‌ای را برای برگزاری مراسمات بزرگداشت اربعین حسینی نیز در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما که چندین سال است برگزاری آن به عنوان افتخاری برای مردم شهرستان مینودشت برگزار می‌شود همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین است، افزود: این همایش با حضور بالغ بر 10 هزار نفر از عزاداران حسینی از حرم امامزاده جعفر (ع) مینودشت تا حرم امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس برگزار شد به نوعی میعادگاه جاماندگان از پیاده‌روی بزرگ «نجف» تا «کربلا» بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مینودشت با تاکید بر اینکه در این همایش تعداد بسیاری از عزاداران مساجد، تکایا، هیئت‌ها و مجموعه‌های فرهنگی شرکت کردند، خاطرنشان کرد: در برگزاری این همایش پیاده‌روی فرمانداری مینودشت، بخشداری گنبدکاووس، اداره اوقاف و امور خیریه دو شهرستان، اداره تبلیغات و هیئت رزمندگان اسلام همکاری داشتند.

ذوبی‌سرابی با اشاره به اینکه در مسیر پیاده‌روی این عزیزان تعداد پنج موکب فرهنگی، پذیرایی، بهداشتی و درمانی توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مینودشت برپا شد، ادامه داد: تعداد 4 هزار آب معدنی و 5 هزار پرس غذا از محل طرح شمیم حسینی در راستای اجرای نیات واقفان به زائران و پیاده‌روی کنندگان این همایش توزیع شد.

وی با بیان اینکه تعداد 10 هزار پرس غذا نیز توسط هیئت محبان اهل بیت (ع) شهرستان مینودشت بین زائران توزیع شد، تصریح کرد: مردم بزرگوار و مسوولان گنبدکاووس نیز چندین موکب خدمت‌رسانی به زائران در مسیر مینودشت به گنبدکاووس برپا کردند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول