اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

حضور 40 هزار زائر گلستانی در اربعین حسینی

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان گلستان گفت: تاکنون حدود 40 هزار گلستانی به عتبات عالیات مشرف شدند که با افزایش 100 درصدی تعداد زائران مواجه بودیم.

حضور 40 هزار زائر گلستانی در اربعین حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام علی اصحابی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه گرگان اظهار کرد: اربعین امسال پرشکوه‎تر و پرشورتر از سال‎های قبل در حال فرا رسیدن است و خیل مشتاقان امام حسین (ع) در حال حرکت به سوی عتبات عالیات هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به حذف ویزا و پیش‎بینی که مجموعه دولت و ستادهای مردمی داشتند امسال حدود سه و نیم میلیون نفر زائر اربعین حسینی به عتبات عالیات مشرف شدند و در حال حاضر بسیاری از هموطنان از این سفر معنوی بازگشتند و یا مشغول زیارت هستند.

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان گلستان با بیان اینکه در سال گذشته حدود 21 هزار نفر از استان گلستان در اربعین حسینی حضور داشتند، بیان کرد: در اربعین امسال تاکنون حدود 40 هزار گلستانی به عتبات عالیات مشرف شدند که با افزایش 100 درصدی تعداد زائران مواجه بودیم.

*خدمت‌رسانی 16 موکب به زائران اربعین حسینی

اصحابی یادآور شد: حدود 16 موکب از استان گلستان در مجموعه ستاد اربعین دارای مجوز بودند که از این تعداد یک موکب درمانی در شهر کربلا و موکب امامزاده عبدالله (ع) گرگان در مرز مهران آماده پذیرایی و خدمات‎رسانی به زائران امام حسین (ع) است و 14 موکب نیز در مسیر نجف تا کربلا مستقر هستند.

وی با اشاره به شعار امسال اربعین حسینی «الحسین یجمعنا» گفت: معنای واقعی این شعار را در زیارت اربعین مشاهده می‎کنیم و امام حسین (ع) موجب جمع شدن مسلمانان و حق‎طلبان جهان است و علاوه‎بر مسلمانان و شیعیان، ادیان و فرق دیگر نیز عازم زیارت امام حسین (ع) می‎شوند.

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان گلستان خاطرنشان کرد: امروز دیگر امام حسین (ع) شخصیتی فراجهانی و فراملی است و ارادت به حضرت اباعبدالله‎الحسین (ع) تنها مختص شیعیان نیست.

*فتنه عراق به برکت امام حسین (ع) خنثی شد

اصحابی متذکر شد: بسیاری از دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) دست به دست هم دادند تا با فتنه‎انگیزی در عراق از خیل مشتاقان امام حسین (ع) کم کنند اما این تفکرات چیزی جز توهمات و خیالات باطل دشمن نبود و عاشقان امام حسین (ع) از جان و مال خود می‎گذرند و به زیارت می‎روند.

وی تأکید کرد: به برکت اربعین امام حسین (ع) فتنه عراق خنثی شد و در اربعین امسال خیل مشتاقان و زائران حضرت اباعبدالله (ع) بیش از سال‎های گذشته است.

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان گلستان با اشاره به اینکه اینکه امروز با راحتی و آسایش به کربلا و زیارت امام حسین (ع) مشرف می‎شویم به برکت خون شهدا است در همین راستا امسال به نیت 4 هزار شهید استان گلستان 12 هزار پوستر شهدا را چاپ کردیم و زائرانی که به کربلای معلی مشرف می‎شوند نایب‎الزیاره یک شهید هستند.

اصحابی با بیان اینکه رسانه‎های دنیا در برابر اربعین حسینی سکوت پیشه کردند، یادآور شد: امید است حرکت عظیم جهانی اربعین که در تاریخ شیعه بی‎نظیر است مقدمه ظهور امام زمان (عج) باشد.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول