اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نقش وحدت آفرینی راهپیمایی اربعین

اگر اربعین ادامۀ عاشورا و نهضت حسینی است و البتّه احیای آن، بدون تردید «راهپیمایی اربعین»، تداوم انقلاب اسلامی است که الهام گرفته از انقلاب کربلا و حرکت عاشورا است.

نقش وحدت آفرینی راهپیمایی اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در یادداشتی که از سوی داود حاجی ناصری به دفتر خبرگزاری فارس در زنجان ارسال شده است آمده است؛ اگر اربعین ادامۀ عاشورا و نهضت حسینی است و البتّه احیای آن، بدون تردید«راهپیمایی اربعین» تداوم انقلاب اسلامی است که الهام گرفته از انقلاب کربلا و حرکت عاشورا  است.

با اندک مطالعه و مرور در خصوص راهپیمایی اربعین در می‌یابیم که در گذشتۀ نه چندان دور این مردم عراق و به خصوص شیعیان آن کشور بودند که رفتن با پای پیاده بسوی کربلا در آستانۀ اربعین حسینی و راه‌اندازی و استقرار موکب‌ها در طول مسیر را انجام، سپس با همراهی و همکاری دو ملت مسلمان، همسایه و با اکثریت شیعۀ دو کشور و ملتِ ایران و عراق در اندک زمانی مرزهای دو کشور را در هم نوردیده و از کشورهای ترکیه و آذربایجان، افغانستان و پاکستان؛ و عربستان و بحرین گذشته و به هند، مالزی، قلب اروپا، آمریکا و کانادا می‌رسد، به گونه‌ای که در سال‌های اخیر هر چه جلوتر آمد هم جمعیت بیشتری به اجتماع عظیم و بی‌نظیر راهپیمایان اربعین پیوست و هم چند ملیتی و بین‌المللی شد.

تردیدی نیست که در این میان از نقش آگاهی بخشی، سازنده؛ و تعیین کنندۀ رسانه‌ها اعم از رسانه ملی، شبکه جهانی جام جم، شبکه‌های ماهواره‌ای که در خدمت آرمان‌های مقاومت و ملت‌ها است، شبکه اجتماعی و مجازی و نیز خبرگزاری‌ها از جمله «خبرگزاری فارس»  نباید غافل شد. 

همانگونه که حاجیان در مکّه، مدینه و طواف؛ و نیز سعی بین صفا و مروه و ... آن کنگره عظیم را به راه می‌اندازند و ملت‌ها با همدیگر آشنا شده و از درد و رنج و مشکلات هم با خبر می‌شوند و در صدد راه علاج مشکلات و تجویز نسخه‌ها و داروهای لازم و شفا بخش بر می‌آیند.

راهپیمایی عظیم اربعین نیز در نوع خود از همان جنس است، این راهپیمایی از یک طرف نقش وحدت آفرینی خود را در جهان اسلام و بین مللِ مختلف ایفا می‌کند و از دیگر سو، توطئه و نقشه تفرقه‌افکنانه استکبار را نقش بر آب می‌کند.

وقتی دولت و هیأت حاکمۀ آمریکا و اندیشکده‌ها و اتاق‌های فکر آن، با روانشناسان و جامعه شناسان و یا کارشناسان و جاسوسان سرویس‌های امنیتی غرب و موساد پی به نقش موثر، آگاهی بخش و وحدت آفرین راهپیمایی اربعین می‌برند و از آن به عنوان یک زلزله یاد کرده و شدیداً احساس خطر می‌کنند.

درحدود 20 روز مانده به اربعین در عراق همزمان با اعتراضات مردمی برای انعکاس خواسته‌ها و مطالبات خود از جمله رفع تبعیض، محرومیت زدایی، حل مشکلات بیکاری و معیشتی و مبارزه با فساد، دست به راهپیمایی در بغداد و برخی دیگر از شهرها می‌زنند، ناگهان فرصت طلبان و آشوب طلبان که از آنسوی مرزها هدایت بلکه تامین مالی می‌شوند (و صد البته دست نسل سوم از حزب بعث در کار است) و با استقلال ملت عراق و پیشرفت آن کشور که با حاکمیت حکومت برخاسته از رای ملت مشکل دارند وارد صحنه شده موج سواری می‌کنند و شعار «اسقاط نظام» حکومتی عراق را سر می‌دهند و نه اصلاح امور را ! ... همانا اختلاف افکنی بین ملل و بخصوص ملت ایران و عراق را دنبال کرده و با این حرکات هنجارشکنانه می‌خواهند مسئله مهم اربعین را تحت‌الشعاع قرار داده و از عظمت شکوهمند و وحدت آفرین آن که نمایش قدرت محبان حسین است، بکاهند ... شکی نیست که آگاهی دو ملت و کشور همسایه ایران و عراق که در جبهه مقاومت، بلکه محور مقاومت قرار دارند، خنثی کننده توطئه دشمنان قسم خورده اسلام است.

به گمان نگارندۀ این سطور شیاطین و بد خواهان ملت‌ها و وحدت آنان، و البته شکل‌گیری قدرت حاکمیت آنها نخواهند توانست در مقابل این سیل عظیم جمعیّت از ملل مختلف مقاومت کرده و کاری از پیش ببرند و ما باید که این مطلب را باور کنیم چرا که به واقعیت نزدیک است و صِرف شعار و یا ادعا نیست! ...     

انتهای پیام/73002/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول