اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

امواج دکل‌های تلفن همراه فاقد عوارض است/مردم نگران نباشند

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد در خصوص شایعه مضر بودن تشعشات دکل‌های تلفن همراه گفت: امواج دکل‌‎ها فاقد هر گونه عوارض هستند.

امواج دکل‌های تلفن همراه فاقد عوارض است/مردم نگران نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد، سید محمدهادی امیری در خصوص آنتن های همراه اول اظهار داشت: نصب وراه‌اندازی سایت‌های موبایل بر اساس یک فرایند و مجوز خاصی است و این پروانه (مجوز) از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با نظارت مستقیم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور صادر شده است.

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس قانون و مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۸ سازمان انرژی اتمی ایران نظارت بر اجرای این قانون و حفاظت بر اشعه  به منظور حفظ سلامت مردم،کارکنان و نسل‌های آینده را در برابر خطرات انواع پرتوها بر عهده دارد.

امیری ادامه داد: این وظیفه به مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور امور حفاظت در برابر اشعه به عنوان واحد قانونی محول شده و امور حفاظت در برابر اشعه کشور پاسخگویی دغدغه همه مردم خوب کشور عزیزمان ایران اسلامی است. .

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی از پرتوها سخن به میان می‌آید افراد پرتوهای نظیر اشعه ایکس و گاما را به خاطر می آورند، ولی باید توجه نمود که ماهیت پرتوهای اشعه ایکس و گاما با ماهیت پرتوهای آنتن‌های موبایل یا همان رادیویی که در مخابرات مورد استفاده قرار می‌گیرد کاملاً متفاوت است.

وی ادامه داد: در کشور عزیزمان ایران اسلامی، استاندارد و شدت پرتوهای رادیویی توسط امور حفاظت در برابر اشعه تدوین و در سازمان ملی استاندارد ایران با کد ۸۵۶۷ به عنوان استاندارد ملی ثبت شده است .

امیری تصریح کرد: مبنای تدوین این استاندارد نتایج آخرین تحقیقات در جهان بوده و در کشور ما مشابه با استاندارد اغلب کشورها نظیر استرالیا ژاپن و قاره اروپا است.

وی با اشاره به اینکه نصب آنتن‌های بی تی اس در ایران با سایر کشورهای جهان متفاوت نیست، گفت: در تمام دنیا آنتن‌ها روی پشت بام‌ها و روی دکل‌ها نصب می‌شوند.

سید محمد هادی امیری در پایان بیان داشت: به اطلاع عموم مردم شریف استان می‌رسانیم که شرایط نصب و بهره‌برداری از آنتن‌های تلفن همراه در استان به گونه‌ای است که بر مبنای اطلاعات تایید شده توسط مجامع علمی جهانی بوده و مردم می‌توانند بدون هیچ گونه نگرانی از این فناوری سودمند بهره مند شوند.

این مسؤول یادآور شد که سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات به طور مستمر بر عملکرد همراه اول نظارت دارد تا اطمینان حاصل گردد که استاندارد مورد نظر را رعایت می‌نمایند.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول