اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

پیاده‌روی اربعین به آزادگان عالم و جبهه مقاومت، انگیزه و امید می‌دهد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: پیاده‌روی اربعین به همه آزادگان عالم به‌ویژه جبهه مقاومت، انگیزه و امید می‌دهد.

پیاده‌روی اربعین به آزادگان عالم و جبهه مقاومت، انگیزه و امید می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از چذابه، حجت الاسلام سید محسن شفیعی صبح امروز در حاشیه بازدید از مواکب مرز چذابه و حضور در جمع دانشجویان مستقر در موکب دانشگاه علمی کاربردی خوزستان اظهار کرد: حقیقتا حرکت عظیم و پر خروش اربعین حسینی بزرگ‌ترین معجزه روزگار ماست.

وی با اشاره به اینکه اربعین حسینی به جز بالندگی نام دیگری زیبنده آن نیست، بیان کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی سابقه تاریخی دارد اما در حقیقت سنتی بوده که امروز تبدیل به خیزش جهانی شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان گفت: الحمدالله خداوند متعال دل‌های میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا را به سمت کربلا یعنی قبله عاشقان و آزادگان حرکت می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به پیش‌بینی‌ها مبنی بر حضور ده‌ها میلیونی زائران عتبات عالیات، بیان کرد: باوجود همه تلاش‌ها و تکریم خدمتگذاران اربعین حسینی در ایران و عراق اما باز هم موج، سنگین‌تر و بزرگ‌تر از توان و خدمت‌رسانی دست‌اندرکاران است.

وی درباره آثار، برکات و نتایج حرکت عظیم اربعین حسینی، عنوان کرد: جامعه‌شناسان، جمعیت‌شناسان، اساتید حوزه علوم تربیتی، روانشناسان باید بنشینند، کار‌ و ابعاد مختلف این حرکت عظیم را بررسی کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان افزود: در روزگاری که بسیاری فکر می‌کنند عصر سیطره مادیات، سلطه مستکبران و روزگار حاکمیت بی‌قید و شرط تکنولوژی است اما فطرت الهی انسان‌های بیدار و آزاده است که خود و توانش را به نمایش گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی بر تاکید بر حفظ ابعاد مردمی پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار داشت: حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها از سوی مسئولان، مدیران و دستگاه‌های دولتی نباید به گونه‌ای باشد که نقش‌آفرینی مردم را تحت تاثیر قرار دهد. هر کجا مردم وارد صحنه شدند معجزه بزرگی صورت می‌گیرد که حمایت و تکریم زائران اربعین حسینی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به شور، احساس، عشق، دلبستگی و تکریم عمومی در مرزهای چهارگانه تردد زائران اربعین حسینی، بیان کرد: این خیزش عظیم دل‌های مؤمنان را محکم و شوق آنها را مضاعف، خداباوری و ارزشمداری موحدان، یکتاپرستان و آزادگان را دوچندان می‌کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان بیان کرد: در میان امواج فتنه نظام سلطه و فشارهای همه جانبه جبهه استکبار، قدرتی و انسجامی که اربعین به آزادگان و امت‌های ایستاده در برابر ستمگران می‌دهد حقیقتا قدرت بسیار مبارک و میمونی است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با اشاره به این‌که پیاده‌روی اربعین حسینی به گسترش ایستادگی در برابر نظام سلطه کمک خواهد کرد، ادامه داد: این پیاده‌روی که خیزش عظیم اربعین و زائران اربعین است، امید به پیروزی و شکست لشکر باطل را در قلوب مؤمنان افزایش خواهد داد و شعله شوق آنها را به ایستادگی و مقاومت هرچه برافروخته‌تر خواهد کرد.

وی اظهار داشت: دانشجویان نشان دادند در هر عرصه‌ای که نقش‌آفرینی داشته باشند نیت‌های با برکتی را به نمایش می‌گذارند که الحمدالله در تکریم زائران اربعین حسینی، در جای جای این حرکت دانشجویان مشاهده شدند البته در جمع پرشمار زائران، دانشجویان در این دریای مواج و خروشان حاضر هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان گفت: هزاران نفر دانشجوی پسر و دختر در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت دارند و شماری از دانشجویان که به هر دلیل امکان حضور در این خیزش بزرگ را نداشتند در پایانه‌ها و مواکب مشغول خدمت به زائران شدند.

شایان ذکر است جمع کثیری از دانشجویان و کارکنان سطح دانشگاه‌های خوزستان به صورت خودجوش و داوطلبانه در مرزهای شلمچه و چذابه حضور پیدا کرده و به خدمت‌رسانی می‌پردازند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول