اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سفر واعظی به دامغان/ از افتتاح یک مجتمع تا لزوم تکمیل کریدور شمال به جنوب

یک مجتمع تجاری تفریحی در دامغان با حضور سرپرست نهاد ریاست جمهوری افتتاح و بر لزوم احداث باند دوم کریدور شمال به جنوب تأکید شد.

سفر واعظی به دامغان/ از افتتاح یک مجتمع تا لزوم تکمیل کریدور شمال به جنوب

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، عصر امروز مجتمع تجاری تفریحی عقیق دامغان با حضور محمود واعظی سرپرست نهاد ریاست جمهوری، استاندار سمنان و سایر مسؤولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

این مجتمع تجاری تفریحی با مساحت  ۲۰ هزار مترمربع دارای ۱۴۶ واحد تجاری با امکاناتی همچون تالار اجتماعات، پارکینگ عمومی، شهربازی سرپوشیده، رستوران و فست فود است که با هفت میلیارد تومان هزینه و با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی ساخته شد.

همچنین در سفر سرپرست نهاد ریاست جمهوری به شهرستان دامغان نخستین فروشگاه زنجیره‌ای رفاه این شهرستان افتتاح شد و مسؤولانی همچون نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار سمنان و فرماندار دامغان وی را همراهی کردند.

لزوم احداث باند دوم کریدور شمال به جنوب

علی‌اصغر مجد، فرماندار دامغان نیز در آیین افتتاح مجتمع تجاری تفریحی عقیق اظهار کرد: دامغان دارای بیش از هفت هزار سال قدمت است و بالای ۹۸ درصد جمعیت این شهرستان باسواد هستند.

وی بیان کرد: این شهرستان دارای ۱۱ هزار نفر جمعیت دانشجویی در هفت مرکز و پنج مرکز حوزه علمیه و افراد برجسته علمی و سیاسی است.

فرماندار دامغان بیان کرد: حضور پرشور مردم دامغان در تمام عرصه‌های سیاسی در دوران انقلاب و دفاع مقدس، نشانگر آن است که مردم این شهرستان همواره در ولایتمداری و دین‌داری و پیروی از سیاست‌های دولت سرآمد هستند.

مجد افزود: یکی از خواسته‌های مردم شهرستان دامغان، احداث باند دوم کریدور شمال به جنوب بود که ۱۱۴ میلیارد تومان بودجه به این منظور اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: در این سال‌ها در حوزه بهداشت و درمان ۲۹ مرکز درمانی و خانه بهداشت احداث شده و برای ۵۰ سال آینده این زیرساخت در شهر دامغان و روستاها فراهم شد.

فرماندار دامغان گفت:‌ بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع در سال‌های اخیر در دامغان آسفالت‌ریزی شده است و ۴۱ روستا در دامغان در دولت تدبیر و امید گازرسانی شدند.

مجد افزود: ۱۰۱ درصد تعهدات اشتغال دستگاه‌ها در دامغان که شامل یک هزار و ۱۵۲ نفر بود توسط دستگاه‌های اجرایی محقق شد.

اشتغال پاک در تپه‌های مریخی

ابوالفضل حسن‌بیگی، نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس نیز در این مراسم با بیان اینکه دامغان قدمت هفت هزار ساله دارد و در دفاع از کشور سرآمد و شناخته‌شده است، گفت: این شهرستان دارای بالغ بر سه هزار بنای تاریخی است و ۱۴۱ بنای تاریخی این شهرستان ثبت ملی شده و چشمه‌علی دامغان نیز در دست ثبت جهانی است.

وی افزود: دامغان با عناوین شهر «صددروازه» یا «هکاتم پلیس» دارای بیش از ۴۰ قلعه است؛ تپه حصار دامغان، مسجد تاریخانه، امامزادگان، گردکوه، مهرنگار، منصور کوه و جاذبه‌های دامغان بسیار مورد توجه توریست‌هاست.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس افزود: درخواست داریم دولت نسبت به گردشگری و میراث فرهنگی دامغان توجه ویژه داشته باشد؛ در سه سال گذشته در این شهرستان بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ابلاغ و مصوبه داریم و بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این شهرستان تزریق شده است.

حسن‌بیگی ادامه داد: تصمیمات قاطعی در سفر دوم دولت گرفته و برای جاده گلوگاه به معلمان، پنج پیمانکار مشخص شد و نیاز است تا اعتبارات پروژه به‌موقع پرداخت شود.

وی تصریح کرد: ۴۰ پروژه آماده افتتاح داریم که تا دهه فجر افتتاح می‌شود؛ بر اساس هشت اولویت که استاندار اعلام کرد، چهار اولویت در دامغان در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس افزود: دامغان بالغ بر ۱۰۲ هزار نفر جمعیت دارد و مهاجرت در این شهرستان معکوس و زمینه اشتغال سه هزار و ۶۰۰ نفر در دامغان در سه سال اخیر فراهم شده است.

حسن‌بیگی افزود: بالغ بر پنج هزار نفر در باغ‌های دامغان اشتغال دارند؛ جنوب دامغان معادن غنی دارد و نیاز به تأمین زیرساخت‌ها از جمله گازرسانی، برق‌رسانی و آب‌رسانی به این روستاهاست.

وی تصریح کرد: طرح اشتغال پاک میراث فرهنگی و سرمایه‌گذاری در تپه‌های مریخی در دست پیگیری است و با اجرای پروژه‌ها، جمعیت دامغان تا ۱۷۰ هزار نفر در سال‌های آینده افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول