اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ویژه برنامه‌های اربعین حسینی در حرم رضوی برگزار می‌شود

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های اربعین حسینی در حرم رضوی را تشریح کرد.

ویژه برنامه‌های اربعین حسینی در حرم رضوی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد گفت: ویژه برنامه‌های اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) در حرم مطهر رضوی از غروب روز جمعه 26 مهر ماه در این بارگاه ملکوتی آغاز می‌شود.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی با بیان اینکه ویژه برنامه شب اربعین حسینی جمعه شب از ساعت 17:45 دقیقه در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، افزود: در این مراسم معنوی حجت‌الاسلام محسن کافی سخنرانی می‌کند و همچنین رضا آتشبار و جواد حسین‌خانی به مرثیه‌خوانی و ذکر مصیبت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: در شب اربعین سیدالشهدا(ع) در دیگر اماکن حرم مطهر رضوی از جمله رواق دارالهدایه با حضور هیات‌های عزاداری مراسم سوگواری برگزار خواهد شد.

شریعتی‌نژاد بیان کرد: مراسم عزاداری و سوگواری روز اربعین از ساعت 10:30 صبح روز شنبه 27 مهر ماه در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شود، با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی و حجج ‌اسلام نظری‌منفرد، فرزانه و عماددخانی ادامه پیدا می‌کند.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی اضافه کرد: مرثیه‌سرایی و عزاداری ذاکران و مرثیه‌سرایان اهل بیت(ع) عابدی‌ها، محمدنیا، محمد گلابگیر و میثم مطیعی از دیگر برنامه‌های روز اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی است.

شریعتی‌نژاد به برگزاری اجتماع عظیم «دلدادگان اربعین» در ظهر روز اربعین اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود، این مراسم با مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی مداحان اهل بیت(ع) ابراهیم احمدی، مشکینی و کردی همراه است.

وی برگزاری مراسم عزاداری ویژه بانوان در رواق‌های حضرت زهرا(س)، حضرت معصومه(س) و دارالحکمه حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه‌های روز اربعین دانست و عنوان کرد: این مراسم در روز اربعین از ساعت 9:40 با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و سخنرانی آغاز می‌شود و بعد از نماز ظهر و عصر با قرائت زیارت اربعین و ذکر مصیبت ذاکران اهل‌ بیت(ع) ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول