اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: کنترل مرز ترکیه-سوریه باید برعهده دمشق باشد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که حل اوضاع فعلی سوریه باید از طریق واگذاری کنترل مرز ترکیه و سوریه به دولت دمشق محقق شود.

مسکو: کنترل مرز ترکیه-سوریه باید برعهده دمشق باشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) بار دیگر ضمن انتقاد از تهاجم ترکیه در شمال سوریه اعلام کرد که این عملیات نظامی به تشدید جدی تنش‌ها منجر شده است.

بنا به گزارش خبرگزاری اینترفکس، این دیپلمات روس همچنین با تأکید بر اهمیت نقش سوریه در برقراری امنیت مرز ترکیه اعلام کرد: «راه‌حل اوضاع سوریه از طریق واگذاری کنترل مرز ترکیه-سوریه به دمشق محقق می‌شود».

وی توضیح داد: «ما اطمینان داریم که ثبات پایدار و طولانی‌مدت و امنیت در آن منطقه سوریه، درکشور و در منطقه به طور کلی تنها از طریق احیای حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه امکانپذیر است».

زاخارووا تصریح کرد: «این به مفهوم آن است که تمامی قلمروهای ملی از جمله مرز با ترکیه باید در نهایت تحت کنترل دولت قانونی و مشروع سوریه درآید».

این سخنگوی وزارت امور خارجه مسکو همچنین به نقش عملیات نظامی ترکیه در تضعیف نگهبانی از زندانیان داعش در شمال سوریه نیز اشاره کرد و گفت:‌«محافظت از شبه‌نظامیان بازداشتی داعش بعد از آغاز عملیات نظامی ترکیه در سوریه به معضل بزرگی تبدیل شده است».

وزارت خارجه روسیه در حالی امروز به عملیات نظامی ترکیه مجدداً واکنش نشان داده است که صبح امروز، منابع نزدیک به شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (س.د.ف) ادعا کرده بودند نظامیان ترکیه‌ای در جریان حملات خود به مناطق مسکونی رأس العین، از سلاح شیمیایی و ماده ممنوعه فسفر استفاده می‌کنند که البته وزیر دفاع ترکیه این اتهامات را رد کرد. (جزئیات بیشتر)

آنکارا عملیات نظامی در شمال سوریه با اسم رمز «چشمه صلح» را به بهانه مقابله با شبه نظامیان کرد و ایجاد یک «منطقه امن» برای اسکان آوارگان سوری، از هفدهم مهر آغاز کرده است. 

دولت سوریه از این تجاوز نظامی ترکیه به شدت انتقاد کرده و آن را اشغالگری جدید خوانده است. ایران و روسیه نیز در باره تبعات این عملیات ترکیه هشدار داده‌اند به ویژه اینکه می‌تواند فرآیند راه‌حل سیاسی در ادلب را تحت‌الشعاع قرار دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول