اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

باخ: شاهد افزایش تمایلات سیاسی در ورزش هستیم/انتقال دوی ماراتن به ساپورو گام مهمی بود

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفت: ما شاهد افزایش تمایلات سیاسی و استفاده از آن در ورزش هستیم. باید بی‌طرفی سیاسی را اعمال کنیم و دولت‌ها هم باید به آن احترام بگذارند.

باخ: شاهد افزایش تمایلات سیاسی در ورزش هستیم/انتقال دوی ماراتن به ساپورو گام مهمی بود

به گزارش خبرگزاری فارس، توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) امروز در نشست اتحادیه کمیته‌های ملی المپیک (ANOC) درباره تغییر مکان دوی ماراتن و پیاده‌روی المپیک از توکیو به ساپورو، اظهار داشت: این موضوع گام مهم و معناداری بود. در 2 سال گذشته دمای هوا بالا رفته است و ما مجبوریم اول به ورزشکاران توجه کنیم. ما این موضوع را روز گذشته با انتقال دوی ماراتن به ساپورو نشان دادیم. این گام مهمی است تا هر کاری برای سلامتی ورزشکاران انجام دهیم.

باخ در ادامه صحبت‌هایش درباره اینکه ورزش نباید سیاسی شود، خطاب به روسای کمیته‌های ملی المپیک کشورهای مختلف، عنوان کرد: باید در هر کاری که انجام می‌دهیم بی‌طرف باشیم. ما شاهد افزایش تمایلات سیاسی و استفاده از آن در ورزش هستیم. تعداد از شما با مشکلاتی مثل ویزا و پرچم روبه‌رو هستید، بعضی از شما این مسئله را حل می‌کنید برخی نه.

وی ادامه داد: ما باید بی‌طرفی سیاسی را اعمال کنیم و دولت‌ها هم باید به آن احترام بگذارند. جهان توسط سیاست اداره می‌شود نه ما، بنابراین ما نیاز داریم تا این احترام‌ها را به دست آوریم. ما باید رهبران کشورها را متقاعد کنیم که بازی‌های المپیک تنها موضوعی است که جهان را به صورت مسالمت‌آمیز کنار هم جمع می‌کند.

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک خاطرنشان کرد: برای به دست آوردن جامعیت به چه چیزی نیاز داریم؟ ما اول به جهانی شدن نیاز داریم. نیاز داریم تا قوانین یکسانی را داشته باشیم، اگر با این موضوع موافق نباشیم در این صورت رقابتی وجود نخواهد داشت.

گزارش سرپرست، دبیر کل و‌ مدیر مالی انوک،گزارش انجمن‌های قاره ای اروپا، آسیا، آفریقا، اقیانوسیه و‌ پاناما اسپورت و گزارش کمیته حقوقی، بخش اول این برنامه خواهد بود.

در ادامه برنامه مسئولان ستاد برگزاری بازیهای المپیک ۲۰۲۰ گزارش کاملی از فعالیتهای انجام شده برای میزبانی المپیک‌ پیش رو ارائه خواهند داد. گزارش مسئولان وادا، دادگاه حکمیت ورزش و کارگاه تدوین تقویم ورزشی از دیگر برنامه های امروز مجمع عمومی خواهد بود.

در روز دوم اجلاس هم ارایه گزارش مسئولین ستاد برگزاری اولین دوره بازیهای جهانی ساحلی و انتخاب شهر میزبان دومین دوره برای سال 2021 در دستور کار قرار دارد.

ارایه گزارش مسئولین ستاد برگزاری بازیهای المپیک زمستانی جوانان 2020 لوزان  سوییس بخش بعدی برنامه مجمع در روز دوم است .

گزارش کمیسیون‌های مختلف انوک از جمله کمیسیون ورزشکاران،فرهنگ و آموزش، برابری جنسیتی، روابط بین الملل، بازار یابی و پزشکی، از برنامه‌های پیش از ظهر روز دوم مجمع است.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول