اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

نگاه جدید به تعلیق روسیه/ باخ: IOC به قوانین جدید احترام می‌گذارد

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) تاکید کرد با توجه به اتفاقات اخیر نگاه جدیدی به تعلیق روسیه صورت می‌گیرد.

نگاه جدید به تعلیق روسیه/ باخ: IOC به قوانین جدید احترام می‌گذارد

به گزارش خبرگزاری فارس، توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد قرار است نگاه جدیدی به موضوع دوپینگ روسیه صورت بگیرد.

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) روز دوشنبه 23 سپتامبر اعلام کرد 3 هفته مهلت داده است تا در خصوص ادعاهای مطرح شده در مورد داده‌های آزمایشگاه مسکو در خصوص بازی‌های المپیک زمستانی 2014 سوچی پاسخ داده شود. اتهامات مطرح شده به آزمایشگاه مسکو مربوط به دستکاری نمونه‌هاست.

رئیس کمیته المپیک روسیه نیز در اظهارنظری گفته بود حضور این کشور در المپیک توکیو به خاطر اتهامات جدید در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

توماس باخ در این باره اظهار داشت: برنامه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه در طول این پروسه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ تصمیم خود را می‌گیرد، IOC نیز به قوانین جدید و روش‌ها احترام می‌گذارد.

وی افزود: آژانس مبارزه با دوپینگ روسیه برای آنچه اتفاق افتاده تحریم‌هایی دارد که حالا آنچه ما می‌شنویم ممکن است شرایط جدیدی باشد بنابراین باید نگاه جدیدی به این اتفاقات صورت بگیرد. در حال حاضر من نمی‌توانم حدس بزنم یا اظهارنظری کنم مبنی بر اینکه آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ چه تصمیمی می‌گیرد.

کمیته بین‌المللی المپیک سال گذشته در بازی‌های زمستانی پیونگ‌چانگ روسیه را تعلیق کرد و ورزشکاران این کشور به صورت آزاد در مسابقات شرکت داشتند.

فدراسیون جهانی دوومیدانی نیز از نوامبر سال 2015 روسیه را تعلیق کرده است. 30 ورزشکار روسی در مسابقات جهانی دوومیدانی که از روز جمعه در دوحه آغاز شده به صورت آزاد شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول