اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ایران منهای تهران/ گزیده جالب‌ترین اخبار 30 استان‌ کشور

مسمومیت دسته جمعی دختران یک مدرسه، روایت شهروند آمریکایی از پیاده‌روی اربعین، ماجرای گره‌های مشکل‌گشا در یک کارگاه زنانه و بخشش محکوم به قصاص به حرمت اربعین از مهم‌ترین و پربحث‌ترین اخبار امروز استانها بود که در این گزارش می‌خوانید.

ایران منهای تهران/ گزیده جالب‌ترین اخبار 30 استان‌ کشور

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استان‌ها:حتما شما هم تمایل دارید که بدانید امروز در ایران چه خبر بوده است. ما مهمترین اخبار و سوژه‌ها را از بین استان‌های مختلف کشور گلچین کرده و در قالب یک بسته خبری آماده‌ کرده‌ایم. 

 

  • خبرنگار مازندران امروز با خانمی گفتگو کرده که برای دومین بار راهی سفر اربعین شده است. خانم ایزدی بواسطه شغل همسرش در آمریکا زندگی می‌کند. او می‌گوید: انرژی مضاعفی از زیارت حرم امام علی(ع) دریافت کرده‌ام و در مراسم پیاده روی بیماری شدیدم را فراموش کرده‌ام. شما می‌توانید فیلم این گفتگو را (  اینجا ) ببینید. 

 

  • در خراسان جنوبی هم چند سالی است رسم جالبی آغاز شده و بانوان خراسانی با آغاز محرم علاوه بر برپایی مراسمات عزاداری کارگاهی ایجاد کرده و دور هم جمع می‌شوند. بانوان زیادی از مناطق مختلف به این کارگاه می‌آیند و یکی کمک مادی می‌کند و دیگری از هنر خود مایه می‌گذارد. درآمدهای حاصل از این کارگاه هم به عتبات ارسال می‌شود. متن کامل را ( اینجا) بخوانید.

 

  • جوانی که 16 سال پیش در استان گلستان هنگام درگیری موجب مرگ یک جوان 32 ساله‌ شده بود امروز با پادرمیانی ریش‌سفیدان منطقه و به حرمت ایام اربعین از سوی خانواده مقتول بخشیده شد. متن کامل این گزارش را ( اینجا) بخوانید.

 

  • مدیرکل کمیته امداد لرستان می‌گوید به دلیل سیل امسال حدود 2 هزار و 100 مسکن مددجویان کمیته امداد تخریب شده و نیازمند تعمیر و احداث است. قرار است 300 منزل هفته آینده تحویل مددجویان سیل‌زده شود. متن کامل این گفت وگو را (اینجا) بخوانید.

 

  • معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفته است هشت میلیون زائر در دهه آخر صفر به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف می‌شوند که حدود ۷۰۰ هزار نفر از این افراد پیاده هستند. ۴۰ درصد از این زائران، آذری زبان هستند. متن کامل را ( اینجا) بخوانید.

 

  • مسکن مهر اگر چه برای ما ایرانی‌ها به نامی آشنا تبدیل شده اما هنوز به رغم گذشت بیش از 6 سال از روی کار آمدن دولت حسن روحانی هنوز تمام واحدهای مسکن مهر در ایران به بهره برداری نرسیده است. استاندار هرمزگان گفته از حدود ۵۳ هزار واحد مسکن مهر در هرمزگان، فقط حدود ۶ هزار واحد باقی مانده که در حال تکمیل است. وی همچنین خبری خوش داد و گفت: سه هزار واحد مسکونی مسکن مهر تا پایان سال جاری در هرمزگان تکمیل و بهره‌برداری خواهد رسید. متن کامل را ( اینجا) بخوانید.

 

  • رئیس دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ استان البرز خبر داده امروز در لابلای 100 تن گوشت منجمد وارداتی جهت مصرف در یکی از کارخانه‌های تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی 8 تن گوشت فاسد کشف و معدوم شده است. متن کامل را (اینجا) بخوانید.

 

  • از همدان هم خبر رسیده که دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور گفته است: نرخ سیمان نسبت به ابتدای سال در کشور 40 درصد افزایش یافته است. او می‌گوید کرایه حمل سیمان حدود 22 تا 22.5 درصد قیمت سیمان است که با توجه به شرایط تحریم نمی‌توان بدون دقت نرخ‌ها را افزایش داد. متن کامل را (اینجا) بخوانید.

 

  • 22 نفر از دانش‌آموزان مدرسه دخترانه آسیه روستای کرگان جدید بستان‌آباد در استان آذربایجان‌شرقی بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن راهی بیمارستان شدند. مدیر آموزش و پرورش شهرستان بستان‌آباد گفته این مدرسه جزو مدارس استاندارد شهرستان بوده و تائیدیه‌های لازم قبلا از اداره گاز و اداره کل نوسازی در خصوص سیستم گرمایشی اخذ شده بود. دادستان عمومی و انقلاب بستان‌آباد این مدرسه را پلمپ کرد. متن کامل را (اینجا) بخوانید.

 

  • فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام با بیان اینکه وضعیت بهداشت پایانه مناسب نیست و دست‌اندرکاران باید بیش از این به مسئله ورود کنند، گفت: قرار است بعد از ماه صفر، ویزای ورود اتباع عراقی به مدت یک‌ماه و نیم به پاس پذیرایی آنها از زائرین برداشته خواهد شد. متن کامل را ( اینجا) بخوانید.

 

  • حیدر عباس‌زاده فرمانده انتظامی استان خوزستان که روزهای پرکاری را پشت سر میگذارد گفته از ابتدای ماه صفر تاکنون، یک میلیون 700 و 82 هزار تردد از مرزهای خوزستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، این تعداد 139 درصد افزایش داشته است. متن کامل را ( اینجا) بخوانید. 

 

  • اگر قطب تولید پسته کشور را رفسنجان بدانیم مدیر نظارت بر فرآورده‌های معاونت غذا و داروی علوم پزشکی رفسنجان گفته تا ما تایید نکنیم پسته صادر نمی‌شود. او گفته است 90 درصد گواهی‌های صادرات پسته از آزمایشگاه کنترل غذا و دارو این معاونت صادر می‌شود. متن کامل را ( اینجا) بخوانید. 

انتهای پیام/ق  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول