اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

شهرک دامپروری و گیاهان دارویی در البرز راه‌اندازی می‌شود/ تأکید رئیس جمهور بر تکمیل خطوط ریلی استان

استاندار البرز گفت: نسبت به راه اندازی شهرک های بذر، دامپروری و گیاهان دارویی در استان طی رایزنی با مسؤولان ملی اقدام می‌شود.

شهرک دامپروری و گیاهان دارویی در البرز راه‌اندازی می‌شود/ تأکید رئیس جمهور بر تکمیل خطوط ریلی استان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عزیزالله شهبازی امروز در جلسه شورای کشاورزی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تأکید بر ضرورت توسعه کشت‌های گلخانه ای در البرز اظهار داشت: بر این اساس طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی استان، سطح انتظار از شهرستان ها تعیین شده است.

استاندار البرز ادامه داد: البرز در حوزه کشاورزی جزو استان های موفق کشور است از این رو با توجه به ظرفیت های موجود نسبت به راه اندازی شهرک های بذر، دامپروری و گیاهان دارویی در استان طی رایزنی با مسؤولان ملی اقدام می شود.

شهبازی افزود: عمر مسؤولیت ها کوتاه است، بنابراین باید با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح برای اقداماتی ماندگار به نفع مردم استان گام برداریم. از این رو، با توجه به رشد نرخ مهاجرت استان و افزایش 1.5 درصدی مشارکت اقتصادی برای اولین بار در تاریخ استان، باید از فرصت های بخش کشاورزی برای اشتغالزایی بهره برداری کنیم.

وی مطرح کرد: با توجه به اهداف تعیین شده ضرورت دارد یک پروژه در بخش کشاورزی تعریف شود و با اهتمام ویژه ای در راستای اجرای آن با تعامل و هم افزایی مجموعه دستگاه های مرتبط اقدام شود.

استاندار البرز با اشاره به روند برنامه های استان در جهت توسعه و آبادانی، اضافه کرد: با توجه به آمارهای ارائه شده از مرکز آمار ایران نرخ بیکاری البرز دو درصد کاهش و نرخ مشارکت اقتصادی این استان 1.5 درصد افزایش یافته است.

استاندار البرز تصریح کرد: با توجه به این آمارها کار و مسؤولیت ما سنگین تر می شود چراکه باید برای این جمعیت جوان و با انگیزه ای که به امید اشتغال به این استان روی آورده اند بسترهای لازم را ایجاد کنیم.

شهبازی افزود: رشد نرخ مشارکت اقتصادی البرز علاوه بر اینکه دستاوردی مهم تلقی می شود در صورت عدم ایجاد بستر لازم به تهدید تبدیل می شود از این رو بهره برداری از ظرفیت های کشاورزی استان در این راستا تأثیر بسزایی دارد.

وی عنوان کرد: ریتم و آهنگ توسعه و آبادانی استان بر اساس سند توسعه ملی البرز و بر مبنای علمی ادامه می یابد؛ البرز با ارتقای شاخص های امنیتی اکنون شرایط مطلوبی دارد که منجر به رشد سرمایه گذاری و افزایش اعتماد اجتماعی شده است.

استاندار البرز تصریح کرد: تمامی شرایط فراهم است تا به دور از حواشی مخرب به پیشرفت استان در سایه تعامل و هم افزایی مجموعه مسؤولان نظام در البرز بپردازیم بنابراین از مدیران استان که تاکنون بسیار فعال و پویا ظاهر شده اند انتظار تلاش های بیشتری می رود.

وی مطرح کرد: در البرز از لحاظ منابع و مخازن آبی مانعی وجود ندارد اما باید تدابیری اتخاذ شود که با بهره برداری از فناوری های نوین و توسعه کشت های گلخانه ای حداکثر استفاده از منابع موجود صورت گیرد.

شهبازی خاطرنشان کرد: محافظت از اراضی کشاورزی استان مورد تاکید است چراکه ما امانت دار نسل های آینده هستیم و باید با تعصب از میراث آیندگان حراست کنیم و با تغییر کاربری های غیراصولی این منابع را به خطر نیندازیم.

وی عنوان کرد: به طور قطع با توجه به شرایط خاص استان البرز و آب و هوای مطلوب این استان تقاضا برای ساخت ویلا و باغ ویلا افزایش می یابد که انتظار می رود براساس قانون از این امر جلوگیری شود تا منابع آب، چاه ها و اراضی استان در این راه صرف نشود.

استاندار البرز اظهار کرد: باید کارگروه ویژه ای برای شناسایی و تفکیک چاه های استان تشکیل شود تا با احصای دقیق موقعیت موجود در نشست بعدی این شورا تصمیم درستی در خصوص ساماندهی چاه های استان اتخاذ شود.

شهبازی به دیدار هفته گذشته با رئیس جمهور اشاره کرد و ادامه داد: در این دیدار رئیس جمهور در خصوص مسائل استان با اشراف کاملی صحبت کرد و به سرانجام رسیدن پروژه های نیمه‌کاره استان و مصوبات سفر به البرز را مورد تاکید قرار داد و به توجه به بافت‌های فرسوده، تکمیل خطوط ریلی و اقدام در جهت کسب رضایتمندی مردم اشاره کرد.

استاندار البرز ادامه داد: مردم ولی نعمت ما هستند و کسب رضایت آنها در راس امور است بنابراین از مدیران دستگاه ها انتظار می رود که دیدار چهره به چهره با مردم را در نقاط مختلف اعم از شهرها و روستاها به صورت جدی در دستورکار داشته باشند.

وی گفت: دیدار و مشارکت در مباحث و برنامه های دانشگاهیان و چهره های علمی استان نیز باید مد نظر قرار گیرد. بازدیدهای سرزده از روند خدمات رسانی دستگاه های استان در حوزه های مختلف در دستور کار قرار دارد چراکه سرمایه اصلی ما مردم هستند.

انتهای پیام/د/1105/س/1/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول