اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

16 پروژه پیشران توسعه گردشگری استان سمنان تهیه شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: 16 پروژه پیشران و محرک توسعه گردشگری این استان تهیه شده است.

16 پروژه پیشران توسعه گردشگری استان سمنان تهیه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی جمال پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی پروژه‌های پیشران و محرک توسعه گردشگری استان سمنان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان و جمعی از مسؤولان، به معرفی این پروژه‌ها پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه این پروژه‌ها باید تبدیل به فرصت سرمایه‌گذاری شوند، گفت: اجرایی شدن این پروژه‌ها نیاز به همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی دارد.

جمال افزود: برای جذب سرمایه‌گذار، کتابچه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان سمنان تدوین شده و این کتابچه در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در مشهد مقدس ارائه شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

وی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان برای حمایت از سرمایه‌گذار بخش خصوصی حوزه گردشگری آمادگی کامل دارد.

احصای 220 فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری در سمنان

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه برای هر منطقه گردشگری باید یک طرح راهبردی تهیه شود، گفت: 220 فرصت سرمایه‌گذاری گردشگری در دو ماه گذشته در این استان احصا شده است.

حمیدرضا دوست‌محمدی افزود: این پروژه‌ها در نقاطی تعریف شده که احترام به سرمایه‌گذاری قبلی گذاشته شده و ملاحظات زیست‌محیطی نیز در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این 16 پروژه پیشران شامل مجموعه گردشگری بنه کوه، گرداب سمنان، اکوکمپ خوریان، مجموعه کاروانسرای آهوان، مجتمع گردشگری سمنان، اکوکمپ گردشگری کویر حاج علیقلی، مجتمع گردشگری تلخاب، اکوکمپ پارک ملی کویر، مجموعه کاروانسرای قوشه، معدن گوگرد سمنان، غار دربند و ... است.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول