اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تاکید فرماندار سقز بر جذب اعتبارات ملی برای حوزه فرهنگ و هنر

فرماندار سقز گفت: شهرستان سقز در حوزه فرهنگ و هنر ظرفیتهای زیادی دارد و بر برگزاری همایش ها و جشنواره های ملی از جمله تئاتر کُردی می تواند این ظرفیت ها را شکوفا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کامیل کریمیان ظهر امروز در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در سقز، بر تامین اعتبار برنامه های فرهنگی و هنری از محل اعتبارات کشوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و از مسوولان فرهنگی استان خواست پیگیر موضوع باشند.

وی اظهار داشت: ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت سینما و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در شهرستان سقز در سال ۹۸ در نظر گرفته شده است.

فرماندار سقز گفت: این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر ظرفیتهای زیادی دارد و بر برگزاری همایش ها و جشنواره های ملی از جمله تئاتر کُردی می تواند این ظرفیت ها را شکوفا کند.

کریمیان ادامه داد: سقز دارای هنرمندان گرانمایه در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر است و باید در این راستا و در جهت شکوفا کردن برنامه های فرهنگی تلاش کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان هم در این نشست عنوان کرد: آماده سازی زیرساخت ها یکی از اولویتهاست و در تمام شهرهای استان سالن پلاتو "محل اجرای نمایش" ساخته می شود.

جلال قلعه شاخانی با بیان اینکه، سالن پلاتوی بیجار و دیواندره دارای پیشرفت مناسب است، عنوان کرد: هم اکنون در سقز هم سالن پلاتو در حال ساخت است که با اتمام آن، این سالن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تجهیز خواهد شد.

وی یادآور شد: برگزاری مناسب شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کُردی از دغدغه های اصلی هنرمندان و مسئولان است و در این راستا نیز برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ادامه داد: برای حضور در شانزدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز 58 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است که 48 اثر آن از داخل و 10 اثر هم از خارج از کشور می باشد.

وی افزود: شانزدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز از 19 تا 23 آذرماه امسال با حضور هنرمندان این عرصه در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سقز برگزار می شود.

قلعه شاخانی از سالن پلاتو که در محوطه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال ساخت است به همراه فرماندار و مسئولان فرهنگی شهر بازدید و بر اتمام آن تا زمان برگزاری جشنواره تئاتر کردی تاکید کرد.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول